1

آغاز به کار مرکز پایش الکترونیک محکومین سابقه‌دار در قزوین

محکومانی که از سال ۱۳۹۲ به بعد دارای ۴ فقره سابقه‌ی سرقت باشند، مشمول اجرای این طرح هستند.

رجبی در مراسم افتتاح مرکز پایش هوشمند و الکترونیک سارقان حرفه ای گفت: در راستای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و همچنین قانون پیشگیری از وقوع جرم و ارتقا امنیت و آسایش عمومی دستور العمل  نظارت الکترونیکی برای سارقان سابقه دار،  از سوی داستان کل کشور  ابلاغ شد .

وی افزود: سارقانی که از سال 1392 سابقه  4 فقره محکومیت قطعی  داشته باشند و دوران محکومت آنها سپری شده باشد،  مشمول استفاده از پایند الکترونیک هستند

دادستان قزوین گفت: مدت اجرای این طرح ۳ الی ۵ سال است و در صورتی که محکوم‌علیه در مدت ۲ سال مرتکب جرم عمدی نشود و حسن اخلاق نیز داشته باشد، پابند وی حذف خواهد شد.

رجبی افزود: در مرحله دوم سارقانی که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود، نیاز به مرخصی داشته باشند، آنها نیز تحت نظارت سامانه پایش الکترونیک قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: قریب به 500 مجرم سابقه دار حرفه ای در استان وجود دارد که به مرور تحت نظارت الکترونیک و  استفاده از پابند الکترونیک قرار خواهند گرفت.  

رجبی گفت: با راه اندازی این سامانه مجرمانی که از پابندالکترونیکی استفاده می کنند با استفاده از ابزار و امکانات مخابراتی در هر جای کشور قابل رصد و کنترل هستند.