1

روش‌های بسیار ساده برای جلوگیری از سرقت خودرو

سرقت خودرو، روش‌های گوناگون و پیشرفته‌ای دارد که صاحبین خودرو را روز به روز نگران‌تر می‌کند. دغدغه مالکین خودرو همیشگی است؛ زیرا با شرایط اقتصادی، خرید خودرو و لوازم خودرو سخت می‌باشد و این نگرانی به جا است.

استان‌های تهران، خراسان، البرز، اصفهان و خوزستان بیشترین سرقت‌های خودرو را ثبت کرده است. مشخص است که طبق آمار، بیشترین خودروهای سرقتی هم از نوع پراید و پژو بوده است. برای اینکه از این اتفاقات جلوگیری شود، باید راهکارهای منطقی و صحیحی را انتخاب کرد تا آرامش و امنیت برای مالکین خودرو ایجاد شود.

روش های مختلفی برای سرقت خودرو وجود دارد که شاید راحت‌ترین آن شکستن شیشه باشد. این روش با ابزار مخصوصی انجام می‌شود که حتی صدای شکستن شیشه هم احساس نخواهد شد. البته در حال حاضر، سارقان علاقه دارند تا لوازم خودرو را از جمله موتور را سرقت کنند که البته برای جبران خسارت، می‌توانید اقدام به خرید بیمه سرقت موتور خودرو کنید.

از کار انداختن دزدگیر ماشین یکی دیگر از روش‌های بسیار ساده برای سرقت خودرو است. در ادامه نکاتی درباره راه های جلوگیری از سرقت خودرو توضیح خواهیم داد.

۱– خودرو را در مکان‌های چراغ دار و روشن پارک کنید

همان‌طور که می‌دانید، اکثر دزدی‌ها از خودرو در شب اتفاق می‌افتد؛ زیرا در تاریکی دید خوبی برای افراد وجود ندارد و فرد سارق می‌تواند با خاطر آسوده سرقت را انجام دهد. بهتر است که خودرو را در جایی پارک کنید که همواره مکان روشنی باشد تا میزان ریسک سارق افزایش پیدا کند.

بهترین مکان‌ها بعد از پارکینگ، کوچه یا خیابانی است که چراغ‌های آن روشن باشد. دقت کنید اگر قرار است در محله‌ای خودرو خود را پارک کنید که برای اولین بار در آن منطقه هستید، بهتر است جلوی بانک و یا مکان‌هایی خودرو را پارک کنید که از مدار دوربین بسته استفاده می‌کنند. این روش یکی از بهترین راه های جلوگیری از سرقت خودرو است.

۲- خودرو را در کنار خروجی‌ها پارک نکنید

با قرادادن خودرو‌ها در کنار خروجی‌ها، بهترین فرصت را برای سارقین مهیا می‌کنید تا در زمان کوتاهی، عملیات سرقت خودرو را انجام دهند. یکی از راه های جلوگیری از سرقت خودرو را می‌توان این موضوع گفت اتومبیلی که در پارکینگ است، سخت‌تر سرقت می‌شود؛ چون تراکم ماشین‌ها بیشتر بوده و سارق بدون جلب توجه نمی‌تواند این کار را انجام دهد، اما خروجی‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای سرقت باشند.

۳- برای امنیت خودرو هزینه کنید

با توجه به اینکه راه‌های دزدیده شدن ماشین زیاد است، باید راه های جلوگیری از دزدیده شدن ماشین هم افزایش پیدا کند. بهتر است که امنیت خودرو را افزایش داد تا علاوه بر بالا بردن میزان ریسک دزدی، از پیگیری و رفت و آمد برای پیدا کردن خودرو هم جلوگیری کرد.

ابزارهای گوناگونی طراحی شد تا در این امر مالکین خودرو را یاری کند. انواع دزدگیرها، قفل‌های پیشرفته و شیشه‌های با کیفیت روش‌های خوبی برای جلوگیری از سرقت خودرو می‌باشند. همچنین اتومبیل‌هایی با قیمت‌های بالاتر از ردیاب برای خودرو استفاده می‌کنند که یکی از جدیدترین دزدگیرها محسوب می‌شود. این دزدگیر برای اکثر خودروها قابل نصب بوده و می‌توان یکی از بهترین راه های جلوگیری از سرقت خودرو را افزایش امنیت خودرو دانست.

۴- مطمئن شوید که درب‌های خودرو قفل شده‌است

خیلی وقت‌ها با توجه به اینکه ماشین را پارک می‌کنید و عجله برای کار اداری یا رفتن به محل کار خود دارید، فراموش می‌کنید که درب اتومبیل را قفل کنید.  این یکی از روش‌های ساده برای سرقت خودرو است، پس دقت کنید که قفل کردن درب خودرو یکی از مهم‌ترین راه های جلوگیری از دزدیده شدن ماشین است.

۵- از کیفیت دزدگیر خود مطئن شوید

به طور حتم دزدگیرها یکی از مناسب‌ترین ابزارهای خودرو هستند. نکته مهم این است که دزدگیری را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت بالا، امنیت خودرو شما را هم تضمین کند. دزدگیر ماهواره‌ای بهترین نمونه از دزدگیرها و راه های جلوگیری از سرقت ماشین است.

با پیشرفت صنعت خودرو سازی و لوازم امنیتی، دزدگیرهایی طراحی و تولید شده‌اند که در صورت سرقت خودرو می‌توان با پیامک خودرو را خاموش کرد و با پلیس تماس گرفت.