1

شرایط نگهداری و پرورش دراسنا کامپکت

هر گیاهی بسته به عواملی مثل زادگاه اصلیش کجاست، شکل ظاهریش چگونه است، حجم ریشه آن چقدر است و چه میزان آب را درون خود ذخیره می کند، شرایط نگهداری خاص خود را دارد. برای همین میزان آبیاری، نیاز به نور آفتاب، ترکیب خاک و دمای مناسب برای آن ها با هم متفاوت است. در ادامه 5 نیاز اصلی و روش نگهداری از گل دراسنا کامپکت را با هم می خوانیم:

نور کافی برای نگهداری دراسنا کامپکت

در بالا اشاره ای کوچک به این مساله کردیم که این گل برای کاشت در باغچه مناسب نیست و بهتر است از آن در آپارتمان و گلخانه مراقبت کنیم. دلیل این مساله نیز این است که سلامتی این گل در مواجهه با نور مستقیم خورشید به خطر می افتد. به طور کلی اگر قرار باشد دراسنا بین محیط تاریک و پر نور یکی را انتخاب کند، اتاق تاریک را ترجیح می دهد. چرا که زمان زنده ماندنش در جاهای تاریک بیشتر است. بنابراین مکان مناسب و نحوه نگهداری درست از گل دراسنا کامپکت به این صورت است که آن را در اتاقی که نور دارد قرار دهید به طوری که از پنجره دور باشد. حتی می توانید در اتاقی تاریک قرار دهید و نیازش به نور را توسط یک مهتابی فلورسنت فراهم کنید.

میزان نیاز به آب دراسنا

یکی از دلایل مقاومت این گل، کم بودن نیاز آن به آب است. به همین دلیل است که در محیط هایی مانند سازمان ها و اداره جات که افراد گاهی فراموش می کنند به آن رسیدگی کنند دوام می آورد. البته معنی این حرف این نیست که شما مجاز هستید آن را نادیده بگیرید. طرز نگهداری صحیحی از گل دراسنا کامپکت این است که انگشتتان را در خاک گلدان فرو کنید. اگر احساس کردید ذرات خاک خشک شده اند به گلدان آب بدهید. مطلب دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که آب لوله کشی به دلیل دارا بودن فلوراید و بی کربنات باعث شوری خاک و زرد شدن برگ ها می شود. بنابراین بهتر است از آب جوشیده که کمی آب لیمو در آن ریخته شده باشد استفاده کنید.

دما و رطوبت مورد نیاز دراسنا

یکی از مزایای این گیاه این است که با دمای مناسب برای زندگی انسان به راحتی کنار می آید. بنابراین همین قدر که دمای ساختمان را برای آسایش خودتان معتدل نگه دارید کافیست. اگر بخواهیم یک عدد به شما بدهیم تا راحت تر دما را تنظیم کنید، آن دمای بین 15 تا 25 درجه است. همچنین شرایط نگهداری از گیاه دراسنا کامپکت ایجاب می کند که رطوبت 40 درصد را برای آن فراهم کنید. این مقدار در روزهای معتدل و نه چندان گرم سال خود به خود در محیط خانه ایجاد می شود. اما در روزهای گرم تابستان که میزان تبخیر آب زیاد است و هوا خشک است، شاید لازم باشد رطوبت مورد نیاز آن را با تبخیر کردن آب مهیا کنید.