1

فداکاری خانم معلم بوشهری که باعث نجات زندانی شد

خانم آرامش معلم بازنشسته بخشی از پاداش بازنشستگی خود را برای آزادی یک جوان که به علت فقر ۹ سال را پشت میله‌های آهنی زندان گذرانده بود، بخشید و نشان داد معلم‌ها هیچ‌وقت برای درس دادن بازنشسته نمی‌شوند.

خانم زهرا آرامش معلم بازنشسته شهرستان دشتی نیز از آن معلمانی است که می‌توانست با مبلغ پاداش بازنشستگی‌اش نیازهای شخصی خود و خانواده‌اش را تامین کند اما با از خودگذشتگی سعی کرد آرامش را به زندگی دیگران ببخشد و درس ایثار و فداکاری را در گوش ما زمزمه کند. او سال ۱۳۷۶ وارد آموزش و پرورش شدو سال ۱۳۹۷ بود که بازنشسته شد.

خانم آرامش که آرزوی قلبی‌اش دیدار با مقام معظم رهبری است، دارای لیسانس ادبیات فارسی است و دبیری ادبیات فارسی و مدیریت دبیرستان بنت‌الهدی روستای قرآنی چارک در شهرستان دشتی را در کارنامه کاری خود دارد، بخشی از پاداش بازنشستگی خود را برای آزادی یک جوان که به علت فقر ۹ سال را پشت میله‌های آهنی زندان گذرانده بود، بخشید و نشان داد معلم‌ها هیچ‌وقت برای درس دادن بازنشسته نمی‌شوند.

او درباره کارش گفت: من در طی خدمتم همیشه در این فکر بودم که چگونه خدمتم را تمام کنم بطوریکه هم خدا و هم مخلوق خدا از من رضایت داشته باشند، تا اینکه مسئله بازنشستگی‌ام به میان آمد. حالا موقع آن شده بود که به قولی که سال‌ها پیش به خودم داده بودم جامه عمل بپوشانم.

با همسرم قضیه آزادسازی زندانی را مطرح کردم. ایشان در ابتدا خیلی جدی نگرفتند اما پس از چندین بار گفتن پیاپی، موافقت کردند و با هم پیش امام‌جمعه‌ شهر حاج آقا زاهددوست رفتیم و جریان کمک به زندانی را مطرح کردیم. بعد از گذشت چند روز همراه با همسرم آقای قائدی، امام جمعه، رئیس کمیته امداد، رئیس زندان و مسئول فرهنگی زندان به زندان رفتیم. چند مورد افرادی که جرائم غیرعمد داشتند معرفی کردند، افراد دیگر مدت کمی بود که در زندان بودند و جرم آن‌ها نفقه و سرقت بود مبلغ بدهی آن‌ها نیز پایین بود که احتمال آزادی آن‌ها در آینده بالا بود. موردی که من به ایشان کمک کردم، متاسفانه به جرم سرقت به علت فقر در زندان بود و مسؤول فرهنگی اظهار داشتند در حال حاضر بعد از سپری کردن ۹ سال زندانی کاملا اصلاح شده است.خوشبختانه کل جریمه ایشان را پرداخت کردیم.