1

وزیر کشور ادعای حمله به زیرساخت‌های موشکی را تکذیب کرد

احمد وحیدی ،وزیر کشور

در جمع خبرنگاران درباره شنیده شدن صدای مهیب در خرم آباد گفت: بنا بر اعلام مراجع رسمی، به دلیل عمق زیاد زلزله، دستگاه‌های لرزه‌نگار به درستی نتوانستند آن را تشخیص بدهند و صدای ادعایی شنیده شده، خبرسازی بود.

وی افزود: آنچه که مطرح است همان تکانه و لرزش بوده است. مطلبی که همان شب منتشر شد، اطلاعات نادرستی بود و منبع رسمی نداشت.

وزیر کشور همچنین درباره اتباع غیرقانونی اظهار داشت: وضعیت مهاجرین و اتباع خارجی به موضوع مهمی تبدیل شده است که در دستور همه دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور قرار دارد.

ی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای ساماندهی اتباع خارجی و مهاجران اضافه کرد: بر اساس برنامه طراحی شده نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شد و در دستور کار است.

وحیدی گفت: اتباع غیر قانونی باید به کشور خود بازگردانده شوند و کسانی که مجوز حضور دارند، ساماندهی شوند.

وی درباره آمار مهاجران افغانستانی گفت: آنچه می‌توانیم تأیید کنیم پنج میلیون نفر است که شامل مهاجران رسمی و غیررسمی است؛ برخی مطالب منتشر شده، براساس آمار‌های غیردقیق و تبلیغاتی است و ما در حال ساماندهی این موضوع هستیم.

وزیر کشور سپس درباره اتمام حجت به دولت عراق برای پاک‌سازی مرز‌ها از گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی تا ۲۸ شهریور اظهار داشت: تیم بازرسی برای پاک‌سازی مرز‌ها از گروهک‌ها به عراق رفته است و نتایج را اعلام خواهد کرد.