1

در فضاهای عمومی اگرناهنجاری دیده شود جرم مشهود است و با آن برخورد می شود

محمد قاسمی ، دادستان قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه ها که به مناسبت فرا رسیدن گرامیداشت هفته قوه قضائیه

روز دوشنبه در دادگستری کل استان قزوین برگزار شد؛ گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی است تا عملکرد یک ساله دستگاه در معرض قضاوت قرار گیرد و به مطالبات مردم و خبرنگاران نیز پاسخ داده شود.

این مقام عالی قضایی به خبرنگاران در خصوص تبلیغات نامناسب برخی آرایشگا ههای زنانه در فضای مجازی گفت: مرجع صدور مجوز تبلیغات با ارشاد است و اخیرا کمیته مربوط فعال شده و در حال حاضر ۲۰ پرونده در دادگاه تشکیل شده و عمده مشکل ما نظارت است و اصناف باید در این زمینه فعالیت بهتری داشته باشند.

وی در مورد تخلف در پیش فروش خودرو به صورت غیر مجاز گفت: این موضوع در دستگاه قضایی درحال پیگیری است و از فعالیت غیرمجاز برخی شرکتها جلوگیری شده اما برخی یک دهه سابقه فعالیت دارند و حقی برای مردم ایجاد شده و پیگیر هستیم و نظارت می کنیم تا مراحل قانونی طی شود و اگر این مراکز شرایط قانونی را نداشت از فعالیت آنها نیز ممانعت خواهد شد.وی از مردم خواست از سرمایه گذاری در شرکتهای فروش خودرو که مجوز رسمی ندارند جدا خودداری کنند.

قاسمی در ادامه در خصوص مسئولیت سنگین قضات و تخلفات موردی در دستگاه قضا نیز بیان کرد: آمار قضات متخلف بسیار کم است و اکثر همکاران قاضی ما متعهد و دلسوزند و با تلاش شبانه روزی گاهی تا ماهانه 4 هزار پرونده را رسیدگی می کنند که حجم سنگینی است و جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: تلاش ما شبانه روزی قضات ما بر کسی پوشیده نیست و برخی قضات حتی در منزل به پرونده ها رسیدگی می کنند و تعدادی دچاربیماری شده اند ولی با همه این اقدامات ممکن است تعداد بسیار محدودی هم تخلف داشته باشند که با آموزش و تذکر و برخورد قانونی با آن مقابله می کنیم.

دادستان قزوین در خصوص پدیده سگ گردانی در شهر نیز گفت: این مشکل مانند سایر نقاط کشور در استان نیز دیده می شود و باید با فرهنگ سازی برای حل آن اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: جزیره جدای از کشور نیستیم و در فضاهای عمومی اگرناهنجاری دیده شود جرم مشهود است و با آن برخورد می شود.

قاسمی اضافه کرد: قزوین از استانهای امن کشور است و امیدواریم با همکاری همه نهادها، نیروی انتظامی، مردم و رسانه ها این امنیت همچنان پایدار بوده و روز به روز تقویت شود.