1

دهیاران مطابق قانون باید اصل بی طرفی را در انتخابات رعایت کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در همایش دهیاران استان قزوین که به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد، گفت:یکی از مکان‌هایی که نامزد‌های احتمالی انتخابات مجلس از آن برای جلب نظر مردم و رای آوری استفاده می‌کنند روستاهاست، اما باید توجه داشت انتظار مردم از ارکان حاکمیت که دهیاران و شورا‌های اسلامی نیز بخشی از آن هستند، رعایت اصل بی طرفی است.

وی افزود: رعایت قانون و اصل بی طرفی ارکان حاکمیتی بسیار حایز اهمیت است و باید دنبال ایجاد یک شرایط عادلانه در فضای انتخابات باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد: مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری از موضوعات مهمی است که دنبال آن هستیم و به مجموعه دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا نیز تاکید داریم تا نسبت به سلامت در رفتار و تصمیمات خود دقت و حساسیت لازم داشته باشند.

وی گفت: ساختارمند کردن فعالیت‌ها و خدمات و توزیع عادلانه امکانات در روستا‌ها از اولویت‌های ماست که از سوی اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

استاندار قزوین همچنین خاطرنشان کرد: دهیاران باید در شناسایی مزیت‌های روستای خود و استفاده از آن‌ها برای توسعه اقتصادی این مناطق تلاش خود را به کار گیرند.