1

روند رشد جمعیت در استان قزوین منفی است

جامعه رسانه ای استان قزوین جایگاه شایسته ای دارد و در تراز رسانه های امیدآفرین و آگاه قرار دارند و انتظار داریم ضمن بیان عملکرد دولت کمک کنند در یک حرکت روبه جلو بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم. دنبال ارتباط گسترده با خبرنگاران هستیم و باید فرصت خدمت را به همه بدهیم و با مشورت دیگران راهکار مناسبی برای ادامه خدمت پیدا کنیم. رسانه ها باید از یک مسئول به راحتی سوال کنند و مدیر خود را پاسخگو بداند تا چالش ها حل شود و ظرفیت مسئولان از نقد و انتقاد منصفانه بالا برود و اگر بیان نقدها با هدف اصلاح امور باشد و اخلاق در بیان آن رعایت شود حتما تاثیر گذار خواهد بود و از آن استقبال می کنیم.

عباس کاظمی فرماندار قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه قزوین ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران رسانه های استان گفت: ولت سیزدهم در ابتدای مسیر سند تحول را در اختیار افکار عمومی گذاشت و از اصحاب رسانه برای نقد آن دعوت کرد. در این سند چهار رکن عدالت محوری و ستادستیزی برای حرکت به سمت آینده، میدان داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و خانواده‌مداری وجود دارد. بر اساس این ارکان می‌توان میزگرد و کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار کرد و دولت را بر اسناد این سند مورد ارزیابی قرار داد.

وی افزود: در نقد دولت باید به دستاوردها نیز توجه داشت،‌ بر اساس آمارهای اقتصادی دولت سیزدهم هنگام آغاز به کار با کسری بودجه، خزانه منفی، رشد اقتصادی صفر درصد، چالش‌های داخلی و خارجی مواجه بود که از چالش‌های داخلی می‌توان به کرونا، نارضایتی اجتماعی، تورم و مسائل معیشتی اشاره کرد. دولت شروع بسیار سختی داشت و باید خیلی سریع برای این مسائل تصمیم می‌گرفت و اقدام می‌کرد، نوع ورود به کرونا نشان داد که دولت عزم خود را برای پاسخ به مطالبات به حق مردم جزم کرده است.

کاظمی یادآورشد: دولت تا به امروز ۵۳ دستاورد داشته؛ دشمنان در سه ماه گذشته تلاش کردند همه چیز را سیاه معرفی کنند. هدف دشمنان مأیوس کردن مردم است تا بگویند نظام جمهوری اسلامی کارآمدی لازم را ندارد لذا ما باید اقدامات مثبت را بیان کنیم البته این به معنای نبود مشکلات در جامعه نیست.

وی دربخش دوم سخنان خود به ارائه آمار عملکرد دستگاه های اجرایی در شهرستان قزوین در مدت 9ماه گذشته پرداخت و گفت: در ۹ ماه گذشته ۵۰۱۴ مورد ولادت در شهرستان قزوین به ثبت رسیده است اما روند رشد جمعیت در استان قزوین منفی است. در موضوع طلاق نیز شرایط مطلوب نیست و رسانه‌ها با تمرکز با مسائل اجتماعی می‌توانند به کاهش آمار طلاق کمک کنند.

فرماندار قزوین در خصوص اشتغالزایی عنوان کرد: تعهد شهرستان قزوین برای ایجاد اشتغال ۱۰ هزار و ۶۸۰ فقره شغل بود که تا به امروز ۹۱۲۳ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است. در حوزه مشاغل خانگی ۲۸ فقره تهسیلات به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت و ۵۰۱ مرود مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

کاظمی تاکید کرد: در حوزه مسکن روستایی پرداخت ۶۹۷ مورد تسهیلات مسکن روستایی، احداث مسکن در قالب طرح مسکن ملی با ۴ هزار و ۲۵۳ مورد، بازنگری طرح هادی روستایی با ۲۹ مورد، احراز طرح هادی و و بهسازی معابر روستایی با ۲۵ مورد و اجرای آسفالت معابر روستایی ۴۶ روستا با ۱۷۰ هزار متر مربع آسفالت صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: قزوین در حوزه مسکن شهری جزو ۳ شهر گران کشور است که بخشی از آن به کمبود زمین در قزوین ارتباط دارد.

فرماندار قزوین در پایان یادآورشد : قطار تولید مسکن بعد از سال ها توقف به حرکت در آمده و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده سرعت بیشتری بگیرد. در حوزه مسکن شهری در شهر قزوین چالش جدی داریم و قزوین جزو سه شهر گران کشور در حوزه مسکن است و یکی از دلایل آن مسئله زمین در شهر قزوین است؛ معضل شهرک اندیشه بعد از ۲۰ سال حل شد و بیش از هزار نفر صاحب مسکن خواهند شد، مشکل عظیمیه به زودی حل خواهد شد بنابراین ساخت مسکن جلوی افزایش نرخ مسکن را خواهد گرفت.