1

سه موکب اوقاف استان قزوین در ایام اربعین به زائرین خدمت رسانی می کنند

حجت الاسلام نوروزی ، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حاشیه برگزاری جلسه مواکب و رصد نیات، گفت : با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم و بصیرت عاشورایی، جلسه مواکب و رصد نیات برگزار شدو در این جلسه اجرای طرح شمیم خدمت، بصیرت عاشورایی و موضوع موکب های ایام اربعین و مهر تحصیلی جزو مواردی است که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اداره کل اوقاف استان قزوین دارای چند موکب است که همزمان با ایام اربعین به زایرین حسینی به زائرین آن امام شهید خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام نوروزی گفت : این موکب ها شامل موکب امامزاده طاهر(ع) آوج، موکب سیدالشهدا(ع) در شهر نجف، موکب بی بی زبیده خاتون(ع) است که در شهر کربلا مستقر می باشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قزوین عنوان کرد: مقرر شد جهت تقسیم کار و وظایف، تعیین خدمه موکب ها و وسایل نقلیه، این جلسات به صورت هفتگی برگزار شود. 

وی با اشاره به خدمات موکب ها افزود: موکب ها تلفیقی از خدمات فرهنگی، رفاهی و اسکان است. امسال با توجه به گرمای فصل تابستان، در کنار مباحث فرهنگی و تغذیه، موضوع اسکان، بهداشت و وسایل سرمایشی بسیار مورد توجه است و امیدواریم که خیرین عزیز در این مسیر یاریگر ما باشند.