1

۱۱ نفر از نیروهای فراجا در «راسک» به شهادت رسیدند

نیمه شب پنج شنبه یک گروه تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان حمله کرد که در این حمله تروریستی تاکنون ۱۱ نفر از نیروهای فراجا شهید و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

سردار جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شب گذشته تعدادی از گروهک‌های کوردل به مرکز انتظامی در شهرستان راسک که در حال ارائه خدمات انتظامی و امنیتی به شهروندان بود حمله کردند.در اقدام شجاعانه همکاران ما تعدادی از آنها به هلاکت و تعدادی نیز زخمی شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ تن از نیروهای انتظامی نیز به درجه رفیع شهادت رسیدند و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی افزود: امنیت کامل در شهرستان راسک برقرار است و به گروهک‌ها هشدار می‌دهیم که اینگونه اقدامات نابخردانه را پاسخ می‌دهیم.

سید مجید میر احمدی ، معاون انتظامی وزیر کشور هم در گفت‌وگو با رسانه ملی با اشاره به اینکه ساعت ۲ بامداد امروز ۱۰ تروریست به یکی از مقرها انتظامی راسک حمله می‌کنند، اظهار کرد: این تروریست‌ها برای جلوگیری از کمک رسانی به نیروهای امنیتی کمین‌هایی نیز ایجاد کرده بودند که با شهامت و شجاعت و مقاومت، نیروهای انتظامی موفق می‌شوند با عبور از کمین با تقدیم دو شهید به مقر برسانند.

وی با بیان اینکه در اثر تبادل اتش سنگین، تروریست‌ها فرار می‌کنند، افزود: در این نبرد تن به تن ۱۱ نفر از نیروهای فراجا را به شهادت می‌رسانند و شش نفر را مجروح می‌کنند.

معاون انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت می رسند یک نفر از آنها که به هلاکت رسیده در اختیار نیروهای امنیتی و انتظامی است و یک نفر هم زنده دستگیر شده که در اختیار نیروهای اطلاعاتی است.

وی با تأکید بر اینکه تروریست‌ها موفق نشده‌اند از مرز خارج شوند، گفت: منطقه محاصره شده و قطعاً باقی مانده تروریست‌ها دستگیر خواهند شد.

اسامی شهدا ی این حمله تروریستی تا این لحظه به شرح ذیل است.

اسامی شهدا: مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پوریا شیخ، ابوالفضل شهریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، محمد فیروز نیا، حمید رضایی امین.

اسامی مجروحان حادثه تروریستی راسک اعلام شد

اسماعیل دهکردی، حامد خمر، محمدعلی حسنی، محمدرضا جعفری، محمد صیادی، محسن پریشان و اسکندر عباسی به عنوان مجروحان حادثه تروریستی راسک اعلام شده‌اند.