1

خداحافظی شجاعانه فرانک پرتوآذر؛ ملی پوش دوچرخه سواری

فرانک پرتوآذر، قهرمان پرآوازه و نام‌آشنای دوچرخه‌سواری ایران و آسیا، رسماً از حضور در مسابقات ایران خداحافظی کرد.

او که از سال ۱۳۹۳ تاکنون بارها قهرمان ایران شده بود، دلیل این تصمیمش را ایجاد فرصت برای ورزشکاران جوان‌تر و تمرکز بر رقابت‌های بین‌المللی دانست.
پرتوآذر که سال‌ها پیشرو و الگوی نسل جوان دوچرخه‌سواران زنان ایران بوده معتقد است: «حالا زمانش رسیده تا نسل جدید ورزشکاران به عرصه رقابت‌ها قدم بگذارند، از مهم‌ترین برنامه‌هایم در آینده، کمک به پیشرفت حرفه‌ای نسل جدید خواهد بود. رسیدن به این تصمیم و کناره‌گیری از رقابت‌های داخلی برایم از پیروزی در یک مسابقه خیلی دشوارتر بود. من اما همچنان به حضور در رویدادهای بین‌المللی ادامه می‌دهم و همه تلاشم را برای افتخارآفرینی برای ایران به کار خواهم بست.»
رسول اسدی، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران ، با قدردانی از تصمیم ارزشمند پرتوآذر، گفت: «از پرتوآذر به عنوان یکی از سرمایه‌های ورزش ایران، حمایت کامل می‌کنیم.

پرتوآذر با عملکرد درخشان در مسابقات داخلی و بین‌المللی، الگویی بی‌بدیل برای نسل جوان دوچرخه‌سواران زنان ایران بوده و نقش مهمی در افزایش محبوبیت این رشته ورزشی در میان زنان ایفا کرده است. او با کناره‌گیری از رقابت‌های داخلی، فصل جدیدی را در دوچرخه‌سواری بانوان ایران آغاز می‌کند.»