1

به مناسبت روز مادر ، سومین پویش آزادی مادران زندانی گلریزان شد

سومین پویش آزادی مادران زندانی به مناسبت روز مادر در برج آزادی برگزار و ۵ میلیارد تومان گلریزان شد.

پویشی که خیرین و هنرمندان دست در دست هم برای آزادی مادران زندانی پای کار آمدند. آقای رحیم قربانی برای سومین بار متوالی آستین همت را بالا زده تا برای سومین سال به مادران زندانی در روز مادر کمک کند.‌ می‌گوید: سال اول ۲۰۰ میلیون تومان، سال دوم ۳۰۰ میلیون تومان و امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی مادران زندانی کمک می‌کند.

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون هم گفت:​ هستی ما و زندگی بر پایه زنان و مادران می‌گذرد لذا هیچ مادری نباید در بند باشد، جایگاه مادر و زنان ما بالاتر از آن است که در حبس باشند.

دکتر انیسیان مدیر عامل بیمارستان سینا نیز امسال با همکارانش دست به خیر شدند و به مبلغ ۱۰۰ میلیو ن تومان برای آزادی مادران در بند کمک کردند. زندان جای مادران نیست، محوری که شرکت کنندگان در این پویش را بر آن داشت تا آستین همت را بالا بزنند و مادران جرائم غیر عمد در حبس را آزاد کنند.

محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۹ تهران هم گفت:​ ما از طریق فضای مجازی و اطلاع رسانی به شهروندان در صدد بودیم خیرین بیشتری برای این امر خداپسندانه جذب نماییم و از آنجایی که شهرداری یک نهاد اجتماعی است برای بهبود وضعیت زندگی شهروندان ما پای کار آمدیم تا به مدد مردم مادران در حبس را آزاد کنیم.  

احساس شریفی شهردار منطقه ۵ نیز گفت: ​در دو سال گذشته ۹۶ مادر زندانی که به دلیل جرائم غیر عمد در حبس بودند، آزاد شدند و امسال نیز باید دید خیرین و شرکت کنندگان در این پویش چه رقم متفاوتی را برای آزادی این زنان کمک می‌کنند.

حجت الاسلام فیروز جایی معاون دادستان تهران نیز به زنان زندانی دارای شرایط پنج روز مرخصی تشویقی اهدا کرد و گفت: ​زندان جای مادران نیست و مادران نباید چه به دلیل جرائم غیر عمد و چه عمد در زندان باشند. در پایان مبلغی بالغ بر پنج میلیارد تومان برای آزادی مادران در بند گلریزان شد. البته آزادی همه مادران زندانی فقط با ادامه دار بودن چنین پویشی و همراهی ما به عنوان شهروند رقم می‌خورد.