1

جشن وصال در هفته ازدواج در استان قزوین برگزار می شود

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: همزمان با هفته ازدواج مراسم جشن های وصال در همه شهرستانهای استان برگزار می شود.

امیر اسلامی صدر در این نشست گفت : با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان توانستیم در راستای هدفمند شدن برنامه های ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کاهش آسیب های اجتماعی نسبت به تهیه ” اطلس ازدواج و طلاق ” اقدام کنیم.

وی افزود: با برگزاری ۱۴۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج با کمک سمن ها تعداد سه هزار نفر از زوجهای جوان و جوانان در آن شرکت کردند که با توجه به آمار بالای افراد مجرد این کلاسها باید بیشتر شود. 

اسلامی صدر اظهارداشت: در حال حاضر ۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در قزوین فعالیت دارند و در هفته ازدواج هم دو مرکز دیگر راه اندازی می شود. 

وی گفت: با توجه به شرایط جمعیتی استان لازم است حداقل ۱۲ مرکز مشاوره فعالیت کنند تا خدمات بیشتری به جوانان داده شود. 

معاون جوانان استان قزوین یادآورشد: با فعال شدن کمیته های سامانه ازدواج در شهرستانها امیدواریم فعالیتها با شرایط بهتری صورت گیرد. 

وی گفت: در خصوص معرفی امکانات و سالنهای مناسب برگزاری ازدواج از سوی دستگاهها هنوز اقدامی نشده و برخی گفته اند این مکان‌ها  به بخش خصوصی واگذار شده است. 

اسلامی صدر بیان کرد: در سال گذشته ۱۴ مورد محتوای رسانه ای برای ترغیب جوانان به ازدواج آسان و ترویج فرزند آوری توسط سمن ها تولید شد که از صدا و سیما انتظار داریم برای پخش این تولیدات همکاری کنند. 

وی افزود: امسال در دو محور اساسی از جمله آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج و تولید محتوا متمرکز خواهیم شد تا به نتایج مطلوبی برسیم.

اسلامی صدر در خصوص برنامه های هفته ازدواج تصریح کرد: در هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی برنامه های متنوعی پیش بینی شده که برگزاری جشن وصال در همه شهرستانها از آن جمله است. 

اسلامی صدر افزود: تقدیر از خادمان و فعالان حوزه ازدواج؛ معرفی زوج های موفق و دارای ویژگی های بارز، برپایی کارگاههای مشاوره پیش از ازدواج، افتتاح دو مرکز مشاوره، نشست های تخصصی ، گردهمایی بانوان در بوستان‌ها از مهمترین برنامه های هفته ازدواج در استان قزوین است.