آیا خوردن شلیل در بارداری بی‌خطر است؟

همواره بارداری با بایدها و نبایدهایی در خوردن همراه است که تعدادی از آنها حتی بعد از زایمان و در دوران شیردهی نیز با شما همراه خواهد بود. اما آیا این موارد شامل میوه شلیل نیز می شود؟ آیا خوردن شلیل در بارداری ایمن است و خطری برای جنین ندارد؟

شلیل از خانواده نزدیک هلوها است. معروف به سنگ میوه‌ها و به خانواده گل‌سرخیان تعلق دارد. این میوه بسیار شبیه هلو است. شلیل‌ دارای رایحه منحصر به فرد، ‌هسته‌ای سخت و گوشتی آبدار است که دور هسته را فرا گرفته. شلیل فواید غذایی بسیاری دارد.

آیا خوردن شلیل در بارداری بی‌خطر است؟

بله می‌توانید از مصرف شلیل در دوران بارداری لذت ببرید. هرچند باید میوه را قبل از مصرف به دقت بشویید، زیرا مصرف این میوه به صورت نشسته حاوی انگل‌ها و باکتری‌هایی است که ممکن است منجر به بیماری‌هایی چون لیستریوز و توکسوپلاسموز (بیماری انگلی) شود. بنابراین میوه را بشویید و از طعم و فواید آن در دوران بارداری لذت ببرید.

آیا خوردن شلیل سبب زیبایی جنین می شود؟

بدون شک پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مصرف میوه های مفید در بیان هرچه صحیح تر و بهتر ژن ها موثر است اما آنچه بیشترین اثر را در زیبایی جنین شما دارد مجموعه ژنهایی است که از پدر و مادرش به ارث می برد.

از دیگر خواص خوردن شلیل در بارداری کمک به رشد جنین است. شلیل منبع خوبی از فیبر و ویتامین C است که به رشد و نمو مناسب جنین کمک می‌کند. مقدار مواد مغذی موجود در این میوه به رشد ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی جنین کمک می‌کند. همچنین پتاسیم موجود در شلیل از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند و سطح انرژی مادر را در دوران بارداری بالا می‌برد

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.