بازداشت مدیران ۸۰صفحه و کانال در حوزه کنکور

رئیس پلیس سایبری کشور با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها برای ارتقای امنیت برگزاری آزمون کنکور سراسری از دستگیری ۳۲نفر از مجرمان فعال در حوزه تقلب در کنکور خبر داد.

سردار وحید مجید در این‌باره گفت‌: مانند سال‌های گذشته برخورد قانونی با مجرمان فعال در زمینه تقلب در آزمـون‌های فضای مجازی به‌خصوص آزمون نوبت تیر‌ماه جاری کنکور سراسری در قالب طرح ویژه‌ای در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است. بر‌اساس پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی و اشرافیت این پلیس در شبکه‌های اجتماعی، تارنما‌ها، صفحات و کانال‌های فعال تحت عناوین فروش سؤال‌های کنکور و فروش تجهیزات تقلب که غالبا با انگیزه و هدف کـلاهبرداری از داوطلبان و خانواده‌های آنها در حال فعالیت هستند، شناسایی شده است.
وی افزود: در اقدام‌های عملیاتی و قانونی صورت گرفته از‌سوی واحد‌های پلیس فتا در استان‌ها تاکنون ۳۲ نفر از مجرمان فعال در این حوزه که مدیریت ۸۰ فقره صفحه و کانال را بر‌عهده داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.
سردار وحید مجید با هشدار جدی به فعالان این حوزه بیان کرد: اقدامات پلیس فتا با تمام توان در راستای برخورد با مجرمان فعال در حوزه پدیده کلاهبرداری تحت عنوان تقلب در کنکور سراسری استمرار خواهد داشت.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.