بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری

گفته شده است که هر ساله بیش از 80 میلیارد فنجان چای سبز در کشور آمریکا به مصرف می رسد و مردمان این کشور علاقه زیادی به طعم این نوشیدنی نشان داده­‌اند. چای سبز علاوه بر اینکه به دلیل طعم منحصربه‌فردش مورد توجه عده زیادی قرار می‌گیرد. داروی بسیار خوبی برای کاهش وزن نیز شناخته شده است. چای سبز علاوه بر اینکه برای درمان چاقی مناسب است فواید بسیار زیاد دیگر مانند کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و آرتیریت روماتوئید را در بر دارد.

مزایای نوشیدن چای سبز

چای سبز علاوه بر اینکه آب را طعم‌دار می‌کند، مزایای بسیار فراوانی برای سلامتی انسان نیز دارد که با قرار دادن چای سبز خشک  در آب جوش، ترکیبات زیست فعال خود را جذب می‌کند. برگ‌های چای سبز دارای خاصیت ضدالتهابی و سم زدایی هستند که با نوشیدن این چای از بدن خود در برابر رادیکا‌ل‌های آزاد که بدن شما را تهدید می‌کنند محافظت خواهید کرد.

امروزه چشمگیرترین دلیلی که مردم برای نوشیدن چای سبز بیان می‌‌کنند به دلیل بالا بردن سوخت و ساز بدن و کمک کننده به کاهش وزن است. اما باید دانست که بهترین زمان و بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن چیست تا به شما کمک کند نهایت استفاده از این دمنوش گیاهی را داشته باشید.

بهترین زمان مصرف چای سبز

 اکثر انسان‌ها روز خود را با نوشیدن چای آغاز می‌کنند، پس چای سبز می‌تواند جایگزین خوبی در این مواقع باشد و نوشیدن آن هر روز صبح عالی‌ست. به دلیل اینکه کافئین موجود در این چای قابل توجه بوده، شروع کردن یک روز پر انرژی را برای شما رقم می‌زند. بر خلاف ویژگی‌ای که قهوه دارد چای حاوی آمینو اسید ال‌تیانین است که از هجوم کافئین به بدن شما پیشگیری می‌کند و باعث آن می‌شود که انرژی بدن شما برای چندین ساعت تامین شود.

برای نوشیدن چای سبز در عصرها مراقب مقدار کافئین موجود در آن باشید به این دلیل که کافئین در چای سبز‌های متفاوت مختلف است و چای سبزی که برگ‌هایش بالغ یا برشته هستند مناسب عصرانه است.

اگر شما چای سبز را فقط برای کاهش وزن می‌نوشید و توجهی به مزایا آن برای سلامتی ندارید باید گفته شود که بهترین زمان نوشیدن چای سبز در حدود دو فنجان برای شما قبل از انجام تمرین‌های ورزشی است. نوشیدن دو فنجان چای سبز قبل از انجام تمرینات ورزشی بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن خواهد بود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.