خانم های باردار گوجه سبز بخورند

یکی از نوبرانه های فصل بهار که طرفداران زیادی از پیر تا جوان دارد ، گوجه سبز است . این میوه ترش و خوشمزه که دارای پوست نازک و سبز رنگ است ، سرشار از ویتامین های A ،C ،K و B است. این میوه حاوی انواع اسیدهای آلی، ویتامین ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم برای بدن است.

ویارانه گوجه سبز در برخی از خانم های باردار حسابی بیداد می کند و چون این میوه مدت کوتاهی میهمان میوه فروشی هاست ، این دسته از خانم ها سعی می کنند حداکثر استفاده را از این زمان کوتاه ببرند .

بهترین مزایا و تاثیرات خوردن گوجه سبز در دوران بارداری

جلوگیری از نقص فیزیکی در جنین

مصرف گوجه سبز ، این میوه پرخاصیت و مغزی در مادران باردار باعث جلوگیری از بروز نقص فیزیکی و مشکلات احتمالی در جنین می شود .

افزایش سلامت چشم جنین

گوجه سبز سرشار از ویتامین Aمی باشد . این ویتامین به حفظ سلول های چشم کمک می کند و سلامت چشم را افزایش می دهد و از بروز نقص فیزیکی در جنین جلوگیری می کند.

رشد مناسب کودک

گوجه سبز حاوی ویتامین های زیادی از جمله ویتامین A و C بوده و مصرف آن باعث دریافت ویتامین های مورد نیاز رشد جنین می شود .

فواید مصرف مناسب گوجه سبز در بارداری

این میوه سرشار از ویتامین ث است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و یکی از مواد مورد نیاز بدن مادران باردار است. ویتامین C موجود در این میوه سبب افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار شده و از بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی نیز جلوگیری می کند.

افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار

جلوگیری از سقط

ویتامین Kموجود در گوجه سبزسبب جلوگیری از لخته شدن خون و سقط جنین می شود.

تعادل اسید و باز در جریان خون

مصرف گوجه سبز سبب تعادل اسید و باز در جریان خون شده و در درمان حالت اسیدی خون مفید می باشد.

مصرف گوجه سبز در دیابت بارداری

مصرف گوجه سبز به شرطی که نمک فراوان به آن اضافه نشود و در مصرف آن زیاده روی نشود، برای مادران باردار مفید است و به علت قند پایین برای درمان دیابت بارداری موثر است.

افزایش اشتها

برخی از خانم ها در بارداری به دلیل ویار و حالت تهوع از خوردن بسیاری از مواد غذایی اجتناب می کنند . مصرف گوجه سبز در این خانم ها باعث کاهش حالت تهوع آنها شده و بر روی اشتهای مادر بادار تاثیر می گذارد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.