درمان کیست تخمدان زنان با طب سنتی

به کیسه‌هایی حاوی مایع در داخل تخمدان‌ها، کیست تخمدان می‌گویند.این کیست‌ها انواع مختلفی دارند. یکی از آنها کیست‌های فولیکولی است.دیگری کیست‌های لوپوس بوده و برخی دیگر کیست‌های غیر فعال هستند.هر سه آنها با استفاده از گیاه درمانی در درمان کیست با طب سنتی درمان می‌شود.

ابتدا بهتر است برای تشخیص اینکه کیست دارید یا خیر به متخصص زنان طب سنتی مراجعه کرده و سپس به درمان بپردازید.از جمله عوامل بروز کیست در خانم‌ها به دلیل اختلالات هورمونی است.احتمالاً می دانید که اندازه کیست‌ها با هم متفاوت است، یعنی برخی از آنها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند.سردی و رطوبت نیز می‌تواند موجب بروز کیست در خانم‌ها شود.یعنی نشستن در جاهای سرد و نمناک برای خانم‌ها ممنوع است.همچنین اگر در دوران قاعدگی حمام کردن فرد موجب وارد شدن آب به داخل بدنش شود، ممکن است سبب بروز کیست تخمدان شود.

چای بابونه از جمله مواردی است که در بیماری‌های زنان با طب سنتی موجب درمان فرد و بهبودش می‌شود.

در یک فنجان آب گرم دو قاشق چای خوری بابونه ریخته و با عسل هم بزنید.طبع این گیاه گرم بوده و می‌تواند علاوه بر از بین بردن کیست تخمدان، موجب کاهش درد عادت ماهانه و جلوگیری از آندومتریوز نیز شود.

خوردن بادام خشک و ماساژ شکم با روغن بادام می‌تواند از بروز گرفتگی‌های دردناک کیست‌های تخمدانی جلوگیری کند و موجب بهبود شود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.