سه سرطان شایع در زنان

زنان بخش مهمی از هر جامعه را تشکیل می‌دهند و توجه به سلامت آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مواردی که به سلامت این قشر از جامعه کمک می‌کند افزایش اطلاعات و آگاهی آنهاست و همین امر لزوم برنامه‌های آموزشی برای زنان را می‌رساند.

سرطان تخمدان

یکی از شایع‌ترین بیماریهای زنان بیماری سرطان تخمدان است. این بیماری با عنوان قاتل خاموش شناخته شده است. علایم شایع این بیماری معمولا زمانی بروز پیدا می‌کنند که بیماری شدت زیادی یافته است. از علایم شایع این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفخ شکم
  • درد در ناحیه شکم
  • مشکل در بلع غذا
  • تکرر ادرار
  • خستگی دایم

کارشناسان سلامتی به این موضوع تاکید می‌ورزند که زنان باید سالیانه به چک‌آپ بروند تا در صورت بروز هر مشکل سریعا برای رفع این مشکل اقدام کنند و هرگز اجازه ندهند که این بیماری به اوج خود برسد و مشکلات زیادی برای زنان به وجود بیاورد.

سرطان رحم

این سرطان یکی از بیماریهای زنان است که بیشتر در سنین جوانی بروز پیدا می‌کند. این بیماری معمولا در اثر جهش ژنتیکی در سلولهای رحمی رخ می‌دهد و اگر این بیماری به زودی تشخیص داده شود، قابل درمان است.

از علایم این بیماری می‌توان به خونریزیهای غیر عادی، ترشحات واژن و درد شدید در ناحیه لگن اشاره کرد. شیوع این بیماری در سنین جوانی زنگ هشداری برای چک‌آپ سالیانه به شمار می‌رود.

سرطان سینه

سرطان سینه نیز یکی از بیماریهای زنان به شمار می‌رود که افراد زیادی را سالانه گرفتار می‌کند. البته این بیماری در میان مردان نیز رخ می‌دهد اما میزان وقوع آن بسیار پایین است.

از علایم این بیماری می‌توان به بروز توده در سینه، انواع ترشحات از نوک سینه و بزرگ شدن غدد لنفاوی در زیر بغل اشاره کرد. خبر خوب این است که این بیماری اگر به موقع تشخیص داده شود می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.