طلاق در استان البرز ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد

در نشست رئیس کل دادگستری استان البرز با فعالان اجتماعی و نخبگان فرهنگی از کاهش میزان طلاق در ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داده شد.

نشست هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان البرز با فعالان اجتماعی و نخبگان فرهنگی استان به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان البرز، فعالان فرهنگی و اجتماعی را از تاثیرگذاران بدنه جامعه دانست و بر ضرورت استفاده از نقطه نظرات آن‌ها برای سیاست گذاری در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه قضایی و حقوقی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه «جرم» محصول عوامل متعددی است، تصریح کرد: همه نهادها و ارکان حاکمیت در همه بخشها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مسئولیت دارند و لازم است اقدامات جدی در همه حوزه‌ها انجام شود تا به موفقیت دست یابیم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با اشاره به افزایش هر ساله ورودی پرونده‌ها به محاکم در کشور، گفت: در استان البرز نیز در سال گذشته ۳۳۴هزار و ۶۵۳ فقره پرونده به صورت یکتا ثبت شد که اگر این پرونده ها حداقل دو طرف داشته باشند بالغ بر ۶۶۹ هزار نفر از مردم استان یکی از طرفین پرونده‌های قضایی بودند.

فرید نجف نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز هم با بیان اینکه یکی از معضلات استان در سال‌های اخیر روند افزایشی وقوع طلاق بوده است با اعلام کاهش میزان طلاق در سه ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماهه اول سال مجموعا کاهش ۱۸ درصدی داشتیم که طلاق توافقی ۱۹ درصد، طلاق به درخواست زوجه ۲۳ درصد، و صدور گواهي عدم امكان سازش به درخواست زوج ۲ درصد کاهش داشته است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.