فواید مصرف چغندر قند در بارداری

تمایل به مصرف برخی مواد غذایی خاص در دوران بارداری هر زنی، امری شایع است. اما اگر به مصرف شیرینی­ها علاقه پیدا کردید، می­توانید به جای قندهای مصنوعی، از سبزیجات یا میوه­های تازه برای تأمین قند مورد نیاز بدن خود و فرزند داخل رحمتان استفاده کنید، زیرا این نوع مواد غذایی دندان­ها و لثه شما را تحریک نکرده و برای جلوگیری از بروز مشکل چاقی در بدن خود شما و جنین داخل رحمتان مفید هستند. بنابراین، تا آنجا که می­توانید، در دوران بارداری خود از مصرف مواد غذایی مضر مانند شیرینی­ ها یا کیک هایی که با مواد افزودنی و قندهای مصنوعی تهیه شده­اند، خودداری نمایید.

جالب است بدانید که یکی از سبزیجات بسیار مفید برای زنان حامله، چغندرقند است که در تهیه انواع دسرها مورد استفاده قرار می­گیرد. با همه این توصیفات، آیا قرار دادن این ماده غذایی در رژیم زنان باردار امن است؟

آیا زنان می ­توانند در طول بارداری، چغندر قند را به برنامه غذایی خود اضافه کنند؟

بله، هر زنی در دوران حاملگی خود می­تواند مقادیر متعادلی از ​​چغندر قند را مصرف کند، البته فراموش نکنید که رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک متخصص زنان و زایمان در این مورد لازم و ضروری می­باشد. به دلیل این که انواع سبزیجات داراي ویژگی رقیق­سازی خون، سم­زدایی و احیای مجدد بدن هستند، همه افراد، به خصوص زنان باردار می­توانند آن­ها را به صورت خام، پخته یا به شکل آب­میوه در برنامه غذایی روزمره خود مصرف کنند. هنگامی که این نوع سبزیجات از جمله چغندر قند به روش درستی استفاده شود، می­تواند برای سلامت همه افراد، به ویژه خانم­های باردار و جنین داخل رحم آن­ها سودمند باشد.

مزایای مصرف چغندر قند یا آب این سبزی در بارداری:

در ادامه این مقاله، مزایای مصرف درست چغندر قند در دوران بارداری زنان بیان شده است تا این سبزی بتواند به حفظ سلامت مادر باردار و بهبود روند رشد جنین داخل رحم او کمک کند. این مزیت­ها عبارتند از:

1- مصرف چغندر قند در بارداری، به طور طبیعی خون مادر را تصفیه می ­کند:

 چغندر قند توانایی بالایی در  خالص ­سازی خون زنان باردار دارد. بنابراین، می­توان ادعا کرد که مصرف این سبزی در دوران بارداری خطر ابتلا به بیماری­ها و انواع عفونت­ها را در بدن جنین نیز از بین می­برد. هم چنین، در نظر داشته باشید که مصرف آب چغندر قند باعث بالا رفتن استقامت فیزیکی بدن مادران حامله شده و با کنترل  فشار خون این افراد، کمک زیادی به انجام عمل زایمان طبیعی و آسان در زنان خواهد نمود.

2- مصرف چغندر قند در بارداری، از بروز مشکل کم خونی جلوگیری می­ کند:

چغندر قند غنی از آهن بوده و مصرف آن باعث افزایش میزان هموگلوبین در خون زنان باردار می­شود. بنابراین، می­توان ادعا کرد که مصرف این ماده غذایی توسط زنان باردار می­تواند خطر ابتلا به مشکل کم خونی را کاهش دهد.

3- مصرف چغندر قند در بارداری، قند خون مادر را تنظیم می ­کند:

چغندر قند حاوی شاخص پایینی از  گلیسمی است که به تنظیم قند خون زنان در دوران بارداری کمک شایانی می­کند.

4- مصرف چغندر قند در بارداری، از رشد جنین پشتیبانی می­ کند :

چغندر قند غنی از ویتامین­های  A و E بوده و نوشیدن آب آن در طی دوران بارداری می­تواند به رشد مطلوب جنین کمک کند.

5- مصرف چغندر قند در بارداری، روند هضم غذا را در معده مادر بهبود می ­بخشد:

به دلیل این که چغندر قند غنی از فیبر می­باشد، به هضم غذا در بدن مادران باردار کمک کرده و حرکات سالم روده­های این افراد را بهبود می­بخشد؛ در نتیجه از بروز مشکل یبوست در بدن زنان حامله جلوگیری می­کند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.