مالکیت استقلال و پرسپولیس همچنان با دولت است

خبر واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت صحت ندارد.

گروه ورزش “مادران و دختران ” حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مالکیت این دو باشگاه همچنان با دولت است و تا زمان واگذاری کنترل این باشگاه‌ها در بورس در مالکیت دولت باقی خواهد ماند.
وی افزود:، اما طبق بند یک ماده ۱۸ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرد از جمله این دو باشگاه، حقوق مالکانه‌ی آن‌ها به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود.
آقای قربان زاده ادامه داد: وزیر اقتصاد هم معمولاً سالانه مسئولیت و اختیار مدیریت و برگزاری مجامع این شرکت‌های در لیست واگذاری را به وزرای ذیربط منتقل می‌کند که در این مورد وزیر اقتصاد ابتدای هر سال اعمال حقوق مالکانه‌ی خود را به وزیر ورزش تفویض می‌کند و در همان نامه‌ی سالانه سه عضو مجمع این باشگاه را وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر ورزش عنوان می‌کند.
وی گفت: یکی از ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دو باشگاه بحث مالکیت یگانه است به همین جهت نامه‌ای را سازمان خصوصی سازی ارسال کرد که گواهی می‌کند این دو شرکت در دو ماه آینده در بورس عرضه خواهند شد و ضمناً مشترک بودن اعضای مجمع برای هر دو باشگاه نیز احتمالاً تا فردا تغییر خواهد کرد تا اعضای مجمع دو باشگاه متفاوت باشند.
امروز خبری منتشر شد مبنی بر واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد که رئیس سازمان خصوصی سازی این خبر را نادرست خواند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.