مجموعه مقالات نشست های تخصصی بازآفرینی شهری منتشرشد

جلد اول کتاب«مجموعه مقالات نشست های تخصصی بازآفرینی شهری» از سوی دبیرخانه انتقال تجارب بازآفرینی شهری منطقه چهار کشور از سوی انتشارات رویای آبی چاپ و روانه بازار کتاب شد .

دکترآرش شایسته نیا ؛مدیر انتشارات رویای آبی با بیان خبرفوق افزود: این کتاب که با تلاش جمعی از کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی شهرداری قزوین به چاپ رسیده است ؛حاوی مقالاتی از دکتر محمد سعید ایزدی با عنوان « از نوسازی تا بازآفرینی شهری پایدار» ، دکتر فریبا بهرامی با مقاله «بازآفرینی پایدار شهری محلات مبتنی بر تجربه زیستی »،دکتر احسان دیزانی با مقاله «حفاظت پویا در شهر تاریخی :تعریف مسیر گردشگری در بافت شهری تاریخی قزوین …» و مهندس محمد مهدی نوروزیان با مقاله «سیاست های تشویقی متضمن نوسازی محله ای در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری » است .

وی یادآور شد : تا پایان مهرماه نیز جلد دوم این کتاب از سوی #انتشارات _رویای آبی چاپ و منتشر خواهد شد .

دکتر شایسته نیا یادآور شد: این انتشارات آمادگی دارد تا در جهت ارتقا سطح علمی فعالان حوزه مدیریت شهری کتاب های حوزه معماری و شهرسازی را چاپ و به جامعه هدف عرضه نماید .

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم:

در ادبیات اخیر دنیا؛ واژه بازآفرینی شهری به عنوان یک واژه عام که مفاهیم دیگری نظیر بهسازی،نوسازی ،بازسازی ،توانمندسازی و روان بخشی شهری را در بر می گیرد .

بافت کهن و قدیمی شهرها به واسطه قدمت تاریخی و وجود عناصر با ارزش تاریخی موقعیت ،مناسب ارتباطی، دربرگیری و جایگاه منحصر به فردی در ساختار فضایی و کارکردی شهر است .

این بافت ها با مشکلات و موانع ساختاری و عملکردی خاصی در ابعاد مختلف مواجه می باشند .رویکرد بازآفرینی پایدار یکی از جدید ترین رویکردهای های پذیرفته شده جهانی در مواجه با بافت های فرسوده است …

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.