مردم پایبند به نظام وآرمان‌های انقلاب اسلامی هستند

رئیس جمهور در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت و تشیع کردستان در مسجد جامع سنندج گفت:متوسط رشد اقتصادی کشور در سال گذشته چهار درصد بود، ولی این میزان در سه ماهه اول امسال به ۶ درصد ارتقا یافته است.با همه موانعی که دشمنان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کنند، بازهم مردم پایبند به نظام وآرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و این مسوولیت آور است.

دکتر رئیسی همچنین به کمبود برق و خاموشی‌های بخش خانگی و صنعت اشاره کرد و افزود: ۲۲ هزار مگاوات کمبود برقی که باید در طول این سال‌ها تولید می شد، در این ۲ سال محقق شده است.

وی از احداث نیروگاه‌های اختصاصی برای کارخانه‌ها و صنایع بزرگ، در کشور خبر داد و افزود: وضعیت سبز گاز رسانی نیز به زودی در کشور اعلام می‌شود.

فراهم بودن شرایط برای دعوت از سرمایه گذاران و جدیت برای ادامه سفر‌های استانی تا رفع مشکلات استان ها، از دیگر نکاتی بود که دکتر رئیسی به آن اشاره داشت.

رئیس جمهور در ادامه علما را اصلاح گر و عدالت خواه توصیف کرد و افزود:  امروز یکی از نکات بسیار مهم برای خدمتگزاران مردم ،تلاش برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با انحراف و الحاد و کژی‌ها در همه زمینه هاست.

رئیس دولت همچنین اضافه کرد: علما از مردم هستند و در پرتو خداخواهی، دگرخواهی را پیشه می‌کنند، لذا دلیل دلدادگی مردم به امام و عشق به رهبری این است که سلوک و رفتار و زندگی آن‌ها مردمی است و سخن مردم را گفته و همراه با مردم هستند.

آقای رئیسی با اشاره به اینکه تمامی احکام در همه محاکم باید مبتنی بر شرع باشد و گرنه از درجه اعتبار ساقط است، اضافه کرد: باید در حاکمیت دینی همه جلوه‌های زیبای دین‌مداری را پیاده کرد و به اقتضای شریعت که عبادت و عدالت اجتماعی است، پایبند بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: ۴۴ سال است که حمایت از قدس مساله اول جهان اسلام است و ایران اسلامی در این زمینه پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

وی بیان کرد: جایگاه و حقانیت مواضع جمهوری اسلامی برای همگان روشن شده و با وجود تهدید‌ها و تطمیع‌های دشمنان ، ملت ایران از آرمان‌ آزادی قدس شریف دست نمی کشند، چون این موضوع مرتبط با عزت اسلامی و حقوق بشری است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.