هر کس متحمل خسارات شده حق دارد طبق قانون مطالبات را از مرجع قضایی ذیربط درخواست کند

اکنون صف آشوبگران و مخلین نظم و امنیت شهروندان با مردم جدا شده است و قوه قضاییه با اقتدار کامل برای حمایت از مردم و احقاق حقوق آنها -که تضمین امنیت یکی از برجسته ترین حقوق عامه است- اقدام کرده و دستورات لازم از سوی ریاست قوه قضاییه صادر و ابلاغ شده است.‌ قوه قضاییه با افرادی که موجب اخلالگری شدند و دست به جنایت زدند برخورد قاطعی خواهد داست.‌

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده دو خبرنگار بازداشتی روزنامه های شرق و هم میهن گفت: پرونده در شرف تصمیم نهایی است. در این فاصله در جمع بندی اگر عناوین اتهامی دیگری مطرح شود مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر ثابت شود اقدامات مجرمانه‌ای انجام دادند قطعا رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود:دابیر قوه قضاییه و دستگاه‌های حاکمیتی از ابتدای حدوث بر آن استوار بوده که ابعاد اصلی این آشوب طلبی برای آحاد ملت شناخته شود. طی دستورات صادره بنا شد نهایت صبر و مدارا صورت گیرد تا مردم صف خود را از برملاکنندگان آتش و آشوب طلبان جدا کنند. نگاه قوه قضاییه از ابتدای تحول، نگاه حل نگرانه به مسائل بوده نه صرفا رفع مقطعی مسائل.

وی درباره اقدامات قوه قضاییه در برابر حوادث اخیر گفت: قوه قضاییه و دادگاه‌های صالح در قوه قضاییه اعم از طرح دعوا و شکایت کیفری آمادگی کامل دارند که در مقام پاسخ به مطالبات مردم باشند. هر کس در این اغتشاشات متحمل خسارات شده حق دارد طبق قانون مطالبات را از مرجع قضایی ذیربط درخواست کند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: کسانی هم که مرتکب آشوب شدند و اغتشاشات را مسبب بوده و عامل بودند و معاون و مباشر بودند، آنها هم در هر سطح و شرایطی که هستند برای قوه قضاییه یکسان هستند و در صورت رسیدگی به اتهاماتشان و احراز مجرمیتشان مطمئن باشید نسبت به اعمال و خساراتی که وارد کردند باید پاسخگو باشند. شکایات هم شروع شده و رسیدگی می شود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.