هیئت های دوستدار مادر و کودک در دستور کار قرار دارد

باید با استفاده از ظرفیتهای مردمی برنامه های محرم را اجرا کرد اما اگر موج جدید کرونا طغیان کرده و شرایط قرمز شود یک مدل برنامه داریم و اگر شرایط عادی شود برنامه های حضوری بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام یوسف پور آرین، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های استان قزوین که به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزارشد ، گفت: با فعال کردن ستاد محرم در صددیم با بهره گیری از تشکل های دینی و مردمی نسبت به اجرای فعالیتهای فرهنگی اقدام کنیم.

وی افزود: در دو سال گذشته ؛ کرونا بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و مذهبی را تحت تاثیر قرار داد اما امسال فرصتی مهیا شده تا برنامه های حضوری بیش تری را با کمک خود مردم اجرا کنیم که این فعالیتها بر اساس شرایط جدید کرونایی خواهد بود.

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: افزایش هزینه هیئت های مذهبی در سال جاری پیش بینی شده و از مشارکت و ظرفیت خیرین هم استفاده خواهیم کرد تا از کارهای فرهنگی حمایت شود.

حجت الاسلام پور آرین در ادامه از اعزام مبلغ سخن گفت و اظهارداشت: شعار امسال محرم« نجات اهل عالم با حسین(ع) است» تعیین شده و در این ایام ۳۵۰ نفر اعزام مبلغ به صورت ثابت و مستقر در قالب روحانیون طرح هجرت و قرارگاه پیشرفت و آبادانی خدمت رسانی می کنند.: همچنین ۴۰۰ از روحانیون برای اعزام به مناطق به صورت سیار و متغیر شناسایی شده اند که ۲۰۰ نفر از خواهر مبلغه نیز در طرح اعزام مشارکت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: گفتمان سازی میان خانواده ها، تهیه بسته ویژه منبری ها، فعال کردن کارگروه محرم و فضاسازی و تبلیغ، طراحی فضاسازی محیط شهری، توزیع اقلام فرهنگی،تولید مستند محرم، مشارکت در تولید محتوای محرم با همکاری صداوسیما بنام خیمه گاه، تولید شعار و آثار گرافیکی از کارهای انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ۷۰ رابط حسینیه کودک اعلام آمادگی کردند که در زمینه ترویج فرزند آوری در این ایام همکاری کنند که از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با فعال شدن کارگروه بانوان ، راه اندازی کارگاه حسینیه کودک و هیئت های دوستدار مادر و کودک در دستور کار قرار دارد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.