هیچ‌کس حق ندارد خودسرانه و به خیال خود دست به مجازات بزند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) در دیدار صد‌ها نفر از مردم اصفهان، اصفهان را شهرِ تحسین برانگیز علم و ایمان و هنر و جهاد خواندند و با اشاره به اینکه چالش اساسی امروز ما، چالش پیشرفت در مقابلِ «توقف و رکود و ارتجاع» است افزودند: استکبار در صف‌آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن بست به اذهان مردم بخصوص جوانان بکار گرفته و امروز مهمترین شاخص اثبات ایران‌دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس‌آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.

رهبر انقلاب با تأکید بر تلاش روزافزون مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی گفتند: صحنه گردانان اصلی اغتشاشات اخیر که نتوانستند مردم را به صحنه بیاورند درصددند با ادامه شرارت‌ها، مسئولان را خسته کنند، اما اغتشاشات جمع خواهد شد و ملت با تنفر روزافزون از آن‌ها با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر، به کار و تلاش و پیشرفت ادامه خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سلطه دنیای غرب بر کشور‌های مختلف با منطق لیبرال دموکراسی افزودند: در سه قرن اخیر به بهانه نبود آزادی و یا نبود مردم سالاری، منابع کشور‌ها را غارت کردند و اروپای فقیر به قیمت به گِل نشستن بسیاری از کشور‌های ثروتمند، ثروتمند شد.

ایشان با اشاره به شگرد غربی‌ها که به اسم آزادی و دموکراسی، علیه آزادی و مردم سالاری در کشور‌ها اقدام می‌کنند، افزودند: کشور افغانستان یک نمونه نزدیک و بارز است که امریکایی‌ها به بهانه مردمی نبودن حکومت، به آنجا حمله نظامی کردند، اما بعد از ۲۰ سال جنایت و غارت، همان حکومتی که علیه آن اقدام کرده بودند، سرکارآمد و آنان با فضاحت خارج شدند.

رهبر انقلاب گفتند: اکنون یک نظام، برمبنای دین و مردم سالاری واقعی در ایران، به مردم خودش هویت داده و آن‌ها را زنده و در واقع منطق لیبرال دموکراسی غربی را ابطال کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با وجود همه این تلاش‌ها، دشمنان ملت در مجموع ناکام ماندند، البته مشکلاتی همچون تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، بکارگیری انواع شگرد‌های سیاسی و امنیتی و دادن رشوه به عده‌ای در داخل برای حرف زدن علیه جمهوری اسلامی، بوجود آوردند، ولی نتوانستند حرکت ملت ایران را متوقف کنند.

ایشان تأکید کردند: در شرایط فعلی که با چنین کارزار و چالشی مواجه هستیم، وظیفه آحاد مردم و مسئولان و همچنین روشنفکران، نخبگان، جوانان و جوامع علمی دانشگاهی و حوزوی، تلاش برای پیشرفت در همه عرصه‌های علمی، هنری، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و معنوی است.

رهبر انقلاب پیشرفت‌ها را زمینه ساز استحکام و اقتدار نظام خواندند و افزودند: هدف دشمن متزلزل کردن ارکان اقتدار نظام است، بنابراین همه باید موضوع پیشرفت را با جدیت دنبال کنند.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه جوان ایرانی در همین روز‌های شرارتِ دشمن، زنده و با انگیزه است، افزودند: یکی از شاخص‌های اساسی ایران‌دوستی، امیدآفرینی است، بنابراین کسانی که القای ناامیدی و بن‌بست می‌کنند، ایران‌ستیز هستند و نمی‌توانند ادعای ایران‌دوستی داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: نگذارید کسانی که دشمن ایران هستند، در قالب دفاع از منافع ملی، القای یأس کنند. نویسندگان، شاعران، دانشمندان، روحانیون و همه افراد تأثیرگذار امیدآفرینی کنند و شاخص‌ها و نشانه‌های امید و پیشرفت در جامعه را سرِ دست بگیرند.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان هدف اصلی صحنه‌گردانان اغتشاشات اخیر را به میدان آوردن ملت دانستند و گفتند: حالا که نتوانستند مردم را به میدان بیاورند در حال شرارتند تا بلکه بتوانند مسئولان را خسته کنند البته اشتباه می‌کنند چرا که این شرارت‌ها موجب می‌شود مردم، خسته، و از آن‌ها بیزارتر و متنفرتر شوند.

ایشان در این زمینه افزودند: این حوادث و جنایت‌ها و تخریب‌ها مشکلاتی برای مردم و کسبه درست می‌کند، اما افراد در صحنه و پشت صحنه این شرارتها، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد و ملت ایران با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر حرکت در میدان پیشرفت کشور را ادامه خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نمونه دیگری از تجلّی فرصت‌سازی ملت را تشییع شهدای اغتشاشات اخیر اعم از شهدای مردمی، امنیت و شهدای بسیجی و انتظامی دانستند و گفتند: جوان ناشناخته‌ای همچون روح‌الله عجمیان به شهادت می‌رسد، اما جمعیت عظیم مردم در نقطه مقابل خواست دشمن به صحنه می‌آیند و می‌گویند شما جوان ما را به شهادت رساندید، ولی ما همگی پشت آن جوان هستیم.

ایشان فرصت دیگر ساخته شده از دل اغتشاشات را، عیان شدن چهره صحنه‌گردانانِ مدعیِ طرفداری ملت ایران برشمردند و افزودند: عداوت با همه خواسته‌ها و مقدسات ملت ایران یعنی دشمنی با اسلام، قرآن‌سوزی، مسجدسوزی، دشمنی با ایران و سوزاندن پرچم و بی‌احترامی به سرود ملی، چهره صحنه‌گردانان واقعی را روشن کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ادعا می‌کنند طرفدار ملت ایران هستند در حالی‌که ملت ایران، «ملت مسلمان» و «ملت قرآن و امام حسین» است؛ آیا کسانی که به امام حسین و به اربعین و راهپیمایی میلیونی آن اهانت و بی‌حیایی می‌کنند، طرفدار ملت ایران هستند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حکم عاملان جنایات اخیر را متفاوت خواندند و تأکید کردند: عاملان جنایت، قتل، تخریب یا تهدید به آتش زدن دکان و ماشین کاسبان و مردم، و آن کسی که با تبلیغات آن‌ها را وادار به این کار‌ها کرده، هر یک باید به اندازه گناهشان مجازات شوند.

ایشان در این زمینه افزودند: البته مجازات باید به‌وسیله قوه قضائیه‌ای که با قدرت و سلامت و پر انگیزه است انجام شود و هیچ‌کس حق ندارد خودسرانه و به خیال خود دست به مجازات بزند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.