چند کتاب درباره زندگی پیامبر اعظم ؛حضرت محمد(ص)

آفتاب آخرین

کتاب «آفتاب آخرین» نگاهی مجمل و ساده بر زندگی پیامبر اسلام(ص) دارد. در مقدمه آن آمده است که «این اثر در قالبی مینی‌مالیستی، جذاب و شیرین که مورد توجه نسل جوان نیز هست منتشر شده و متناسب با بی‌حوصلگی و پرمشغله بودن مخاطب است.» این کتاب که از زبان و بیانی ساده برای بازگویی زندگی و حوادث دوران پیامبر بهره می‌برد در قالب جملاتی کوتاه و بعضا متکی بر اصول دیالوگ نمایشی خواننده نوجوان را با روایتی سهل به خوانش تاریخ اسلام فرامی‌خواند.

این اثر به سفارش فرهنگسرای خاتم وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و توسط موسسه نشر شهر در ۱۰۳ صفحه و شمارگان ده هزار نسخه منتشر شده است.

سرزمین نور

مجموعه‌کتب «از سرزمین نور» با محوریت زندگی پیامبر اسلام(ص) برای گروه سنی نوجوانان تالیف و مورد توجه کارشناسان دینی و ادبی و مخاطبان نوجوان قرار گرفته است. درباره تاریخ صدر اسلام، نویسندگان معاصر کشورمان آثار متعددی را نوشته و منتشر کرده‌اند که در اغلب آنها تنها به گوشه‌هایی از این مقطع تاریخی حساس و سرنوشت‌ساز اشاره شده است. البته در بین این نویسندگان، افرادی هم بوده‌اند که با مطالعه مستمر و پیگیر درخصوص زوایای پیدا و پنهان تاریخ صدر اسلام به نوشتن آثار قابل تأمل در این زمینه اقدام کرده‌اند. از جمله، محمدرضا سرشار که مجموعه پانزده مجلدی این نویسنده با عنوان «از سرزمین نور» با محوریت زندگی رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) مورد توجه کارشناسان دینی و ادبی و مخاطبان نوجوان قرار گرفته است.

سیمای پیامبر خدا

کتاب «سیمای پیامبر خدا» ترجمه‌ کتاب «کحل‌البصر» است. نگارنده در این کتاب ضمن بیان زندگی حضرت محمد(ص) از زمان تولد تا رحلت به شرح اخلاق و سیره‌ ایشان می‌پردازد و موضوعاتی چون وفات حضرت عبدالمطلب، ازدواج با حضرت خدیجه(س) و زندگی افرادی چون ابوطالب را بررسی می‌کند. در پایان نیز جنگ‌های پیامبر(ص) را معرفی می‌کند.

سیمای پیامبر اعظم در آینه نهج‌البلاغه

«سیمای پیامبر اعظم در آینه نهج‌البلاغه» حاصل گفتارهای حضرت استاد درباره پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله است که با هدف ارائه تفسیری بر بخش‌هایی از سخنان امیرمومنان، حضرت علی‌علیه‌السلام درباره نبوت و پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله و پاسخ‌گویی به بخشی از عقاید شبهه‌افکنان درباره گستره دعوت انبیا سامان یافته است.

نوشتار حاضر در ۳ فصل توسط غلامعلی عزیزی‌کیا نگارش یافته و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.