۵ روش استفاده از خیار برای داشتن پوستی سالم و شفاف

شما می توانید از آن به روش های متعددی استفاده کنید:

۱. آن را به صورت خام استفاده کنید
آن را به صورت برش های خام یا ماسک صورت DIY استفاده کنید که این نوع ماسک با با رنده کردن و استفاده مستقیم روی صورت حاصل می شود.

۲. ماسک ترکیبی صورت خیار
خیار را با مواد دیگری مانند عسل، آلوئه ورا یا ماست مخلوط کنید. با خیار و ماست رنده شده یک خمیر خوب درست کنید. یک لایه از این خمیر را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید بیش از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. پس از خشک شدن صورت، آن را با آب گرم بشویید. این ماسک صورت خیار و ماست می تواند به سفت شدن منافذ، حذف آلودگی و بهبود رنگ پوست کمک کند.

۳. تونر خیار
یک خیار را بشویید، پوست بگیرید و ورقه کنید. آن را به تابه اضافه کنید و روی شعله ملایم به مدت تقریبی ۵ تا ۷ دقیقه حرارت دهید. حالا مخلوط را با هم مخلوط کرده و در الک توری بریزید تا از شر تکه های درشت خلاص شود. می توانید گلاب را نیز به مخلوط اضافه کنید. تونر را مستقیماً روی پوست بمالید. این ترکیب، پوست سوخته یا آسیب دیده را تسکین می دهد.

۴. آب خیار
به سادگی آب خیار را با یک آلوئه ورا یا چای سبز مخلوط کنید. صورت خود را با آب خیار بشویید تا احساس شادابی و هیدراته شدن داشته باشید.

#دکتر_ رویا_ درویش _ پیشه

۵. اسکراب خیار
یک خیار را رنده کنید و با مقداری شکر یا بلغور جو دوسر را مخلوط کنید تا یک اسکراب لایه بردار ایجاد کنید. پس از آماده شدن، آن را با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید، سپس با آب بشویید. این کار به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و پوست شما را صاف می کند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.