خزعلی:در اغتشاشات اخیر ۷۰ زن بازداشت شده‌اند

انسیه خزعلی ؛ معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری از بازداشت ۷۰ زن در روزهای گذشته در تهران و سایر نقاط کشور خبر داده است.

به گزارش” شرق” در بین این زنان بازداشتی خبرنگاران زن هم حضور دارند که در حین انجام‌ وظیفه خبرنگاری خود و انتشار گزارش مرگ مهسا امینی بازداشت شده‌اند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به شرایط مناسب زنان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر‌ گفت: تلاش می‌کنیم کسانی که احساساتی شده یا کم‌تقصیر هستند، سریع‌تر آزاد شوند.

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا پیگیر وضعیت زنان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر شده‌اید، اظهار کرد: من به زندان رفتم و از وضعیت نگهداری خانم‌ها بازدید کردم. با اکثر آنها صحبت کرده‌ام و شرایط آنها را دیدم. تلاش کردیم شرایط آزادی افرادی را که احساساتی شده‌اند یا شرایط ویژه‌ای برای آنها پیش آمده است یا فرزند دارند، فراهم کنیم. امیدواریم کسانی که بی‌گناه یا ‌کم‌تقصیر هستند و ناخواسته به میدانی کشیده شده‌اند، سریع‌تر آزاد شوند.

وی درباره تعداد زنان بازداشتی گفت: اطلاع دقیق ندارم، چند روز پیش که برای بازدید رفتم، حدود 70 نفر بودند. شرایط نگهداری آنها خوب بود؛ یعنی هم فضایی که به آنها اختصاص داده بودند و هم سالن ورزشی‌ای که برای تحرک و پیاده‌روی آنها وجود داشت، مناسب بود.

به نوشته “شرق” پیش از این انسیه خزعلی، معاون امور زنان ریاست‌جمهوری در واکنش به مرگ مهسا امینی هم در توییتر نوشته بود: «ما در جایگاه ستادی پیگیری حقوق و امور زنان: در مرحله نخست در شوراهای قانون‌گذاری تمامی بایسته‌ها و اقتضائات انذاری جهت هرگونه مواجهه اجتماعی را مبسوط شرح داده‌ایم! ‌سپس در جلسه رودررو و نخبگانی نکاتمان را به سردار اشتری منتقل کرده‌ایم! همچنین لایحه حفظ کرامت زنان را دائما از مجلس پیگیریم! در واقعه ناگوار حاضر نیز با ارسال نامه رسمی به وزارت کشور به دنبال توضیح بیشتر ماجرای حادث شده‌ایم؛ واقعه‌ای که ما را هم عمیقا متأثر کرده‌ است. این ماجرا بیش از گذشته تذکر می‌دهد که اجرای قوانین نیازمند فرهنگ‌سازی تأثیرگذار است». 

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.