صلاحیت ۷۵ درصد نامزد‌های انتخابات مجلس در استان قزوین تایید شد

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از تایید صلاحیت ۷۵ درصدی کاندیدا‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین از سوی هیئت نظارت خبر داد.

عباس کاظمی با اعلام این خبر اظهار داشت: از 349 ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان قزوین ، تعداد 9 نفر انصراف دادند و 38 نفر هم اعتراضی به تایید نشدن و عدم احراز در مرحله بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی نداشتند.

وی افزود: به همین دلیل 302 نفر توسط هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد در حوزه قزوین، البرز و آبیک، از بین 193 نفر، تعداد 152 نفر تایید شدند و صلاحیت 41 نفر تایید نشد.

کاظمی گفت: در حوزه بوئین زهرا و آوج 72 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد 52 نفر تایید و 20 نفر تایید نشدند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: در حوزه تاکستان 37 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که 22 نفر تایید و 15 نفر هم تایید 
نشدند.

وی تصریح کرد: در مجموع از 302 نفر که صلاحیت آنها توسط هیئت نظارت بررسی شده است، تعداد 226 نفر تایید و 76 نفر تایید نشدند که در مجموع در استان قزوین صلاحیت 75 درصد کاندیداها از سوی هیئت نظارت تایید شده است.

کاظمی گفت: امروز و دیروز فرمانداران عدم احراز و تایید را اعلام کرده اند و نامزدها سه روز فرصت اعتراض الکترونیکی به شورای نگهبان دارند و 30 روز هم فرصت برای بررسی اعتراضات خواهد بود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.