همه فایده های لوبیاسبز

لوبیا سبز یکی از سبزی های سرشار از آب، ویتامین‌ها و املاح است که به‌عنوان منبع پروتئین نیز شناخته می‌شود و مقدار  چربی و کربوهیدرات در  لوبیا سبز در مقایسه با سایر سبزی‌ها  بسیار کم است.
فواید عادت به خوردن لوبیا سبز عبارتند از:

بهبود عملکرد گوارش
لوبیا سبز به‌دلیل فیبر فراوان در بهبود عملکرد گوارش بسیار موثر است و خطر ابتلا به سرطان کولون را نیز کاهش می‌دهد.
فیبر به‌طور طبیعی اشتها را تنظیم می‌کند و موجب افزایش احساس سیری می‌شود. سیرکنندگی و کالری پایین لوبیا سبز باعث شده تا این سبزی خوراکی ایده‌آلی برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن باشد.
مفید برای مبتلایان به دیابت و کلسترول بالا
مطالعات نشان می‌دهد لوبیا سبز به تنظیم قند خون کمک می‌کند. لوبیا سبز شاخص گلیسمی پایینی دارد و برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ توصیه می‌شود. وجود ترکیبات طبیعی مانند استیگماسترول در لوبیا سبز نیز باعث شده تا در کاهش کلسترول خون موثر باشد.
کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌
لوبیا سبز منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح است. ویتامین C با میکروب‌ها و عفونت‌ها مقابله می‌کند، ویتامین E موجود مانع از بروز التهابات می‌شود، مس موجود در تقویت ایمنی بدن نقش دارد و پتاسیم نیز در حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی موثر است.
این ترکیبات مفید در کنار فیبر زمینه خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. لوبیا سبز همچنین مقدار زیادی فلاونوئید مانند کوئرستین و میریستین دارد که عامل رنگ سبز این گیاه است و نقش مقابله‌ای با سلول‌های سرطانی و پیشرفت تومور‌ها دارد.
مقابله با بیماری‌های مزمن
پتاسیم موجود در لوبیا سبز نقش اساسی در جریان خون دارد و از همین‌رو مصرف لوبیا سبز می‌تواند در مقابله با بیماری آرتروز موثر باشد. مصرف لوبیا سبز در پیشگیری از بیماری‌های مزمن نقش دارد، زیرا سرشار از آهن، منگنز، منیزیوم و روی است که این ترکیبات موجب تقویت انرژی و ایمنی بدن می‌شوند.
مفید برای خانم‌های باردار
لوبیا سبز منبع غنی از ویتامین B ۹ است که برای رشد سیستم عصبی جنین ضروری می‌باشد و توصیه می‌شود زنان باردار  لوبیا سبز را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.