حکمرانی زن از خانه به اجتماع و بعضاً به جهان خواهد بود

ناهید دمیرچی (مدرس حوزه و دانشگاه، مسئول کمیته فرهنگی آموزش بانوان کشور، زوج درمانگر و مشاور قبل از ازدواج) با حضور در برنامه «از تدبیر تا تقصیر» با موضوع از سقوط فرزندآوری تا سونامی طلاق، گفت: در رابطه با فرزندآوری و سبک زندگی اسلامی دیدگاه‌ها تغییر کرده، از نظر روانشناسی شناخت، هیجان و هیجان، رفتار را می‌سازد و رفتار در جسم ظهور و بروز می‌کند و این شناخت تغییر کرده است.

دمیرچی در خصوص نقش رسانه‌های بیگانه در کاهش جمعیت کشور اظهار کرد: دشمن کار خود را می‌کند و توقعی نیست که بر وفق مراد ما و دیدگاه اسلامی بخواهد قدم بگذارد، باید استراتژی دشمن را شناخت و باید مردم بدانند آن‌ها دوست ما نیستند و دشمن اصلی ما هستند و می‌خواهند از دیدگاه اعتقادی خودمان دور شویم.

وی افزود: از نظر قرآن خانواده یک رکن اساسی است و انسان کنشی یا واکنشی است، در کنشی انسان تسلیم حق و ایمان و باورش به خدای متعال است و قرآن در این زمینه و در بحث خانواده تاکیدات بسیاری دارد، دشمنان بحث خانواده و تنها گزینی را مطرح می‌کنند و بعضاً در تنها گزینی، بی‌هویتی و بی‌ارزشی است؛ چون دو نفر در کنار هم می‌توانند ارزش‌های خود را بیابند و رأفت، محبت، مودت و بحث هیجانی ایجاد می‌شود و این رأفت بین دو نفر تماماً عبادت است؛ پس در بحث ایمان یعنی کنشی باور و اتکا و توکل زنان باید به خداوند متعال باشد و به روایت‌های ائمه اطهار قطعاً فرزندآوری و تکثر فرزندآوری در زندگی خیر کثیر دارد.

دمیرچی با اشاره به اینکه یکی از علت‌های تضعیف خانواده‌ها منیت‌ها است، ادامه داد: انتظارات و توقعات بسیار زیاد از همدیگر و اینکه همیشه نشانه به سمت طرف مقابل باشد باعث تضعیف خانواده می‌شود و همچنین اگر در زندگی منیت‌ها را کنار نگذاریم و زندگی بدون خدا را داشته باشیم تضعیف صورت می‌گیرد، باید رنگ زندگی را رنگ خدایی ببینیم که بخشی از آن صبوری می‌طلبد.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: به عقیده بنده حکمرانی زن از خانه به اجتماع و بعضاً به جهان خواهد بود، زنان جریانساز هستند و و این جریانسازی و حضور در اجتماع منافاتی با تشکیل خانواده ندارد و باید همسوی هم جلو بروند. باور غلط جوانان این است که فقط یک کار می‌توانند انجام دهند در صورتی که سیستم بدنی زنان و مردان دو سیستم مجزا است و خانم‌ها می‌توانند چند کار را انجام دهند.

دمیرچی در پایان اظهار کرد: با توجه به شعار فرزند کمتر زندگی را حت‌تر در حال حاضر آسایش‌ها فراهم است و زندگی‌ها نسبت به زمان گذشته بسیار عالی است؛ ولی آرامش در آن نیست پس نشان می‌دهد این شعار غلط است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.