دستاورد تیم ملی مویتای بانوان ایران در جهانی ۲۰۲۶
رقابتهای قهرمانی جهان مویتای ۲۰۲۶ بزرگسالان در دو بخش مبارزه و وایکرو طی ۱۰ روز به میزبانی کوالالامپور مالزی برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، ۵۵۹ ورزشکار از ۱۱۴ کشور جهان به رقابت پرداختند. تیم ملی ایران نیز با نام «کاروان شهدای میناب» و با حضور جواد نصیری رئیس انجمن، عضو هیئترئیسه فدراسیون جهانی و نایبرئیس فدراسیون آسیایی موی تای، در این رویداد شرکت کرد.
فرشته حسنزاده در وزن ۴۵ کیلوگرم، فاطمه ممانی در وزن منفی ۵۱ کیلوگرم، مهسا محمودپور در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم، فاطمه حسینی در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم، نرگس سلیمانی در وزن منفی ۷۱ کیلوگرم با توقف در مرحله نیمهنهایی، مدال برنز این رقابتها را از آن خود کردند.
در دیگر نتایج تیم ایران، زهرا نصیری پس از رقابت با نماینده فنلاند از دور مسابقات کنار رفت. همچنین عسل زعفرانلو در بخش وایکرو با کسب امتیاز ۸.۴۶، با اختلافی اندک از صعود به دیدار نهایی بازماند.
در پایان این رقابتها، تیم ملی موی تای بانوان ایران به دلیل عملکرد موفق خود، عنوان بهترین تیم مسابقات را به دست آورد و کاپ این بخش را از آن خود کرد.


