آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان اولویت‌بندی شود

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان: حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در دیدار با بسیج جامعه زنان که با موضوع خانواده در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برنامه و اقدام خوب است اما تأثیر بهتر است، اظهار داشت: در انجام کارها و برنامه‌ها به تأثیرگذاری آن توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده در استان اولویت‌بندی شود، گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در کردستان جامعه زنان را تشکیل داده و باید بیشترین آسیب پیش‌روی آنان را شناسایی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه جدا از رعایت حجاب، باید تمرکزمان را روی عفاف بگذاریم تصریح کرد: بدحجابی مشکلاتی ایجاد کرده اما مسئله عفاف آسیب‌زاتر است.

وی با بیان اینکه راهکارهای ایجاد اشتغال ویژه زنان ارائه شود، افزود: بسیاری از بانوان در کنار آقایان با برخورداری از تسهیلات کم‌بهره، برای خود اشتغال‌زایی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه باید حق و حساب زنان سرپرست خانوار شاغل در کارگاه‌های تولیدی و حوزه‌های مختلف به صورت کامل پرداخت شود، عنوان کرد: آسیب‌های این حوزه اولویت‌بندی و متناسب با آن راهکار ارائه شود.

وی با ذکر اینکه مشکلات حوزه زنان به صورت میدانی و از نقاط حاشیه‌نشین بررسی شود، خاطرنشان کرد: مطالبات را به‌صورت بسیجی‌وار پیگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ابراز داشت: در این دفتر مشاور امور بانوان نداریم و بنایمان هم نیست که نیرو و کادر اضافه کنیم اما بسیج جامعه زنان می‌تواند با ارائه راهکار این نقش را انجام دهد که این هم نیازی به میز و دفتر کار نیست، باید به روی بازده و تأثیرات متمرکز شویم کما اینکه هر جا نیاز باشد، ورود می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی یادآور شد: صرف ارائه گزارش کارساز نیست بلکه باید در عمل آسیب‌های این حوزه را پیگیری و برطرف کنیم.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.