آیا جارو کشیدن صحیح روی افزایش عمر فرش موثر اس

نکات مهم هنگام جارو کشیدن 

اطلاع از روش‌های صحیح جارو کشیدن باعث می‌شود تا زحمتی که می‌کشید نتیجه بهتری داشته باشد و نیاز کمتری به شستشوی فرش داشته باشید. به این منظور توصیه می‌کنیم تا به نکات زیر توجه کنید:

  • اول از همه اینکه سعی کنید دفعات جارو کشیدن را زیاد کنید. به این صورت که هفته‌ای چند بار فرش‌ها را جارو بکشید. این کار باعث می‌شود تا آلودگی و کثیفی‌ها داخل فرش جمع نشود. 
  • همچنین حتما به جهت تار و پود توجه کنید؛ اصطلاحا گفته می‌شود که جارو را در جهت خواب فرش بکشید. در این حالت هم بهتر تمیز شده و هم الیاف فرش آسیب نمی‌بیند. 
  • علاوه بر این براساس نوع الیاف فرش، تنظیمات جارو برقی را تغییر دهید. روی فرش‌هایی که تار و پود بلندی دارند، حتما باید قدرت مکش جارو بیشتر باشد. 
  • برای اینکه به جاروبرقی آسیبی وارد نشود، حتما در خانه‌هایی که متراژ زیادی دارند، در چند نوبت جارو کردن را انجام دهید. 
  • اگر حیوان خانگی یا کودک خردسال در خانه دارید، باید تعداد دفعات جارو کشیدن را به روزی یک بار افزایش دهید. البته در صورتی که توان مالی کافی دارید، می‌توانید از جاروهای رباتیک هم استفاده کنید. 

همیشه این سوال پرسیده می‌شود که آیا درست جارو کشیدن در بیشتر شدن عمر فرش موثر است؟

در پاسخ باید گفت که بله، اگر بتوانید به شکل صحیح و مرتب فرش‌های خود را جارو کنید، هوا در بین الیاف آن جابجا می‌شود. این مساله مانع از پوسیدگی الیاف فرش خواهد شد. همچنین چون به سرعت آلودگی‌ها را از فرش جارو می‌کنید، نیاز به شستشو هم کمتر خواهد شد. 

البته اگر فضای کافی دارید، می‌توانید هر چند ماه یک بار فرش‌ها را در فضایی مانند حیاط یا پشت بام پهن کنید. در معرض هوای آزاد بودن، هم باعث خارج شدن آلودگی و هم تازه شدن تار و پود می‌شود. فقط دقت کنید که در معرض نور مستقیم خورشید به خصوص در گرمای تابستان نباشد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.