افزايش تجاوز و تعرض جنسی در دانشکده‌های ارتش آمریکا

نشریه “تایم” از افزایش شمار گزارش‌هایی تجاوز و تعرض‌های جنسی در دانشکده‌های ارتش آمریکا خبر داد.

برابر گزارش این نشریه، شمار تجاوز‌های جنسی گزارش شده در دانشکده‌های ارتش آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ افزایش یافته و یک نفر از هر پنج دانشجوی زن در بررسی که به صورت ناشناس از آنان صورت گرفته است، گفته اند یک تماس جنسی ناخواسته را تجربه کرده اند.

گزارش پنتاگون درباره تعرض‌های گزارش شده در دانشکده‌های ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی نشان می‌دهد شمار تعرض‌های گزارش شده توسط دانشجویان، ۱۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است. این میزان افزایش بیشتر در (دانشکده های) نیروی دریایی صورت گرفته، به طوری که آمار تعرض‌های گزارش شده در سال ۲۰۲۲ تقریبا دو برابر آمار سال ۲۰۲۱ شده است. هنوز روشن نیست که خارج شدن از محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا در این افزایش موثر بوده است یا نه، به ویژه آنکه دانشکده نیروی دریایی آمریکا درست در همسایگی بار‌ها و قمارخانه‌های مرکز شهر آناپولیس در ایالت مریلند قرار دارد.

بررسی ناشناس دانشجویی که با این گزارش همراه شده، از افزایش در تمامی انواع تماس‌های جنسی ناخواسته – از لمس گرفته تا تجاوز – در همه دانشکده‌ها حکایت دارد. در این گزارش، مصرف الکل به عنوان عاملی مهم تلقی شده است.

مقامات دانشکده‌ها و خدمات ارتش سال‌ها با مشکل تجاوز‌ها و آزار‌های جنسی دست به گریبانند و با وجود بررسی ها، توصیه‌ها و حتی تغییر در دادرسی‌های مستقل، آمار‌ها همچنان سیر افزایشی دارند.

این افزایش‌ها سبب خشم مقامات کنگره شده است. با این حال، با وجود تلاش‌ها برای قانونگذاری در این زمینه و به وجود آوردن تغییر‌هایی در این زمینه، مشکلات حل نشده باقی مانده اند. هر چند که مقامات می‌گویند برنامه‌های درمانی بهبودیافته، سبب شده است تا قربانیان بیشتری چنین تخلف‌ها و جرائمی را گزارش دهند.

به گفته مقامات آمریکایی، ۱۵۵ دانشجو در سال تحصیلی ۲۰۲۲ تجاوز جنسی را گزارش کردند که در مقایسه با آمار ۱۳۱ موردی سال پیش از آن افزایش نشان می‌دهد. دانشجویان دانشکده نیروی دریایی، ۶۱ مورد را گزارش کرده اند که در مقایسه با آمار ۳۳ موردی سال پیش از آن، نزدیک به دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.