اقتصاد دریا برای تولید و اشتغالزایی باید فعال شود

 حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع نخبگان و اقشار مختلف مردم استان گلستان گفت: انسجام در این استان زبانزد همه و از جلوه‌های زیبای آن است که باید قدردان بود.

آقای رئیسی با بیان اینکه خداوند به این استان امکاناتی بسیاری عطا کرده است که باید استفاده کرد، ادامه داد: حمایت از کشاورزی مسئله مهمی است. استان گلستان قطب کشاورزی است.

وی افزود: اگر روستا‌ها را به عنوان تولیدی فعال کنیم، حاشیه نشینی نخواهیم داشت. اقتصاد روستا باید فعال شود. اگر تسهیلاتی هست باید به روستا داده شود. خرید تولیدات روستایی باید تضمین شود تا زندگی در روستا برای او جاذبه داشته شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد دریا برای تولید و اشتغالزایی باید فعال شود، اضافه کرد: یکی از صنایع مهم در استان گلستان، صنعت گردشگری است. آشوراده، مجموعه امکانی است که به خاطر مسائل اداری پیچیده، معطل مانده و این باعث تأسف است.

آقای رئیسی گفت: منطقه آزاد اینچه برون باید فعال شود. همه کشور‌های منطقه از توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ما استقبال کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه ارتباطات و دیپلماسی همسایگی از سیاست‌های دولت است افزود: استان‌های مرزی با هماهنگی وزارت خارجه، حتماً با کشور‌های همسایه ارتباط برقرار کنند، چونکه به صادرات، واردات مدیریت شده و اشتغال کمک می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های نیمه تعطیل در گلستان تاکید کرد: برای فعال شدن این طرح‌ها باید سرمایه گذاران جذب شوند.

آقای رئیسی گفت: از جمله بخش‌هایی که در زمینه شناسایی و ارائه راهکار علمی برای مسائل باید فعال شود، بخش دانشگاهی است. دانشگاه، اتاق فکر دولت است و دولت در این زمینه استقبال و حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های جدی دولت، مبارزه با فقر است. فقر، محصول بی عدالتی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این راه از مشارکت خیران استفاده می‌کنیم، گفت: سازوکار تشکیل شورای عالی جهاد در دولت برای مبارزه با فقر در حال فراهم شدن است. در این راستا از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی به طور کامل بهره گرفته می‌شود.

آقای رئیسی افزود: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، با مشارکت مردم، کاهش جدی می‌یابد. فرهنگ مردم گلستان مبتنی بر دینمداری است. سبک زندگی دینی می‌تواتند از خانواده، صیانت کند.

وی با اشاره به مواجهه بسیاری از استان‌های کشور با تنش آبی، ادامه داد: با مدیریت منایع و مصرف می‌تواند مشکل آب کشور را رفع کرد.

رئیس جمهور گفت: ارتباط واقعی با مردم برای مدیران دولتی به عنوان وظیفه است. مردم باید احساس کنند که در میدان هستند. بی عدالتی پذیرفته نیست. اجرای عدالت برای مسئولان و احساس آن از جانب مردم باید محقق شود. دولت با مشارکت مردم کارآمد خواهد بود.

آقای رئیسی افزود: یکی از ضروریات گلستان و برنامه دولت، صنایع تبدیلی است که جلوگیری از خام فروشی و بهره مندی مردم از ارزش افزوده را سبب می‌شود.

وی از جنگل، دریا، معادن، کشاورزی، صنایع، نیروی جوان کارآمد و تحصیلکرده، وحدت و امنیت موجود در گلستان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند، یاد و بر حفظ و توجه به آن‌ها تاکید کرد.

پیش از صحبت های رئیس جمهور، منتخبان مردم گلستان مسائل و مطالبات استان را مطرح کردند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.