اقدامات تقنینی جمهوری اسلامی در حمایت از زنان و خانواده

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با رئیس مجلس سنای ازبکستان گفت: ازبکستان مانند ایران شکل خانواده طبیعی را به رسمیت شناخته است.

انسیه خزعلی گفت: همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی و بین نهاد‌های اجرایی و قانونگذاری بیش از پیش گسترش یابد.

انسیه خزعلی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برابری جنسیتی صرف تامین کننده منافع زنان نیست و با توجه به مسئولیت بیشتر زنان از جمله مسئولیت فرزندان و خانه، باید حمایت‌های ویژه‌تری از زنان به عمل آید، از این رو تاکید ما بر برقراری عدالت جنسیتی است.

وی گفت: تخصیص بیمه زنان تا پایان دوره شیردهی، بیمه درمانی فرزندان تا ۵ سال، پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه ناباروری، افزایش مرخصی زایمان با حقوق از ۶ ماه به ۹ ماه، کاهش ساعت کاری بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال، دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و الزام همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها به احداث مهدکودک برای فرزندان کارمندان، بخشی از اقدامات تقنینی در حمایت از زنان است.

خانم خزعلی همچنین در نشست بین المللی مجمع زنان در ازبکستان گفت: جمهوری اسلامی یکی از کشور‌های موفق دنیا در زمینه برقراری عدالت آموزشی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد زنان می‌توانند ضمن ایفای نقش مادری و همسری، گام‌های موثری را برای ارتقا و پیشرفت خود و جامعه بردارند.

وی گفت: ایران با کاستن از شکاف جنسیتی در حوزه آموزش زنان و دختران تا ۹۷ درصد، به یکی از نخستین کشور‌های موفق دنیا از منظر برقراری عدالت آموزشی تبدیل شده است.

انسیه خزعلی افزود: شاخص امید به زندگی زنان ایران به ۷۸ سال رسیده و میزان مرگ و میر مادران بر اثر عوارض زایمان با کاهش چشمگیر به کمتر از ۲۰ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: ذیل ۲ هزار تعاونی موجود برای زنان، دسترسی ۶۰ هزار زن به اشتغال و بازار فروش فراهم شده است.

خانم خزعلی افزود: این دستاورد‌ها علی‌رغم تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه به دست آمده و جمهوری اسلامی ایران با عزم و انگیزه مضاعفی مسیر پیشرفت شاخصه‌های توسعه انسانی و اعتلای جایگاه زنان را در آینده ادامه خواهد داد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.