برخورداری 95 درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات

عیسی زارع پور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری استان قزوین گفت : مابقی روستاهای بالای بیست خانوار تا دهه جر امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی افزود : امروز پنج طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه روستا بصورت همزمان افتتاح شد.

زارع پور افزود : ۱۲۶ کیلومتر زیرساخت فناوری برای بیش از ۲هزار و ۷۰۰ خانوار  با اعتبار 23 میلیار تومان یکی از طرح هاست که به بهره برداری رسید.

وی گفت: بحث شبکه ملی اطلاعات بیش از ده سال است که مطرح شده است. دو سال از ۹۰ تا ۹۲ طول کشید تا الزامات ابلاغ شود و ۴ سال هم طول کشید تا تبیین شود.

زارع پور گفت : در سال ۹۸ در جریان بنزین آبان ۹۸ با قطع اینترنت مشخص شد که اصلا شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد.

به گفته وی ،  شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت و امن است که بصورت کاملا مفید برای مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : اتحادیه اروپا هم به سمت سند مستقل اینترنت پیش رفته تا در صورت اختلال از سوی ایالات متحده آمریکا بتوانند پیش برد داشته باشند.

زارع پور افزود : برای اجرای این شبکه ۷ کلان پروژه و ۲۰۰ پروژه کوتاه و بزرگ تدوین شده که در ده سال ۲۳ درصد پیشرفت داشت و در طول دو سال به ۶۱ درصد رسید.

وی گفت :  تجهیزاتی که در مورد شبکه بصورت بومی ساختیم امروز به صادرات رسیده است و برای اجرای فیبرنوری باید در ۱۴۰۰ شهر کشور کوچه به کوچه حفاری صورت گیرد و کابل کشی شود.

زارع پور گفت : الان اپراتور ۱۲۰۰ شهر مشخص شده و در این بستر خدمات جدید به مردم ارائه خواهد شد

وی افزود : این پروژه در بسیاری از کشورها ده سال طول می‌کشد اما ما هدفگذاری کرده ایم که در طول سه سال به سرانجام برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : از ابتدای دولت نزدیک به پنج هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که تقریبا سه هزار روستا هم بزودی متصل خواهند شد و برای تبادل ترافیک ۸ نقطه در کشور تعیین شده است تا کیفیت خدمات داخلی بالاتر رود.

وی گفت : در دنیا سه رویکرد در فضای مجازی وجود دارد. پذیرش سلطه پلتفرم های بین المللی و عمدتا آمریکایی، تمرکز عمده بر نظام تنظیم مقررات برای کنترل و مدیریت پلتفرمهای بین المللی و عمدتا آمریکایی و سوم اتخاذ رویکرد ایجاد موازنه و تمرکز بر پلتفرمهای داخلی است و ما اگر نتوانیم پلتفرم خودمان را داشته باشیم دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.