برنامه ریزی راهبردی وبازنمایی ساختار توسعه برنامه ریزی شهری منتشر شد

در آستانه نمایشگاه کتاب تهران ، انتشارات « رویای آبی» کتاب « برنامه ریزی راهبردی وبازنمایی ساختار توسعه برنامه ریزی شهری » تالیف ایرج زاهد پور و محمد زاهد پور را چاپ و روانه بازار کتاب کرد .

آرش شایسته نیا ، مدیر انتشارات رویای آبی با بیان خبر فوق افزود: در این کتاب که در شش فصل از سوی مولفان تدوین و گردآوری شده است خوانندگان در فصل اول با « بر نامه ریزی ، اهمیت و ماهیت برنامه ریزی ، سابقه تاریخی برنامه ریزی در ایران باستان ، تمدن اسلامی و در غرب ، انواع برنامه ریزی از نظر زمانی ، اهداف، مقیاس و محتوایی » آگاه می شوند.

وی افزود: در فصل های دوم وسوم خوانندگان علاوه بر تعریف مفهوم برنامه ریزی؛ تاثیر برنامه ریزی راهبردی در سازمان ، دام های برنامه ریزی راهبردی، برنامه ریزی سیستمی ،دموکراتیک و رویکرد های نوین برنامه ریزی در توسعه و عمران شهرها و تاریخچه برنامه ریزی ملی در ایران را مطالعه می کنند .

شایسته نیا تعریف مفاهیم و اصطلاحات رایج شهری را بخش های فصل چهارم کتاب « برنامه ریزی راهبردی و بازنمایی ساختار توسعه برنامه ریزی شهری »  بیان کرد و افزود: خوانندگان در این فصل با تعریف شهر ، شهرگرایی ، شهرسازی، منطقه شهری ، مدیریت شهری ، طراحی شهری ، طرح هادی شهری ،طرح تفضیلی ،انواع کاربری زمین ، شبکه ارتباطی و دسترسی ها و… آشنا می شوند .

وی تصریح کرد: خوانندگان این کتاب در فصل های پنجم و ششم نیز « سیر تحول تهیه طرح های توسعه شهری در جهان و ایران » و « الزامات و شاخص های توسعه شهری پایدار » را مطالعه می نمایند .

مدیر انتشارات رویای آبی در پایان افزود: این کتاب در 500نسخه و با قیمت 120هزار تومان و با شماره شابک 9786229329146   چاپ و منتشر شده است .

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.