تیم ملی انگلیس «ایران» را گلباران کرد

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار در جام جهانی 2022 به مصاف تیم ملی انگلیس رفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

در این مسابقه خبری از شگفتی نبود و تیم ملی مقابل انگلیس طبق پیش‌بینی اکثر کارشناسان شکست خورد، اما هنوز برای ادامه مسابقات و صعود احتمالی شانس و امید داریم و در صورتی که در دو بازی آینده بتوانیم نتایج خوبی بگیریم امکان صعود از گروه را خواهیم داشت.

داور: رافائل کلاوس (برزیل) 

کمک داوران: رودریگو کورویرا، دانیل ریکاردو (برزیل)

کارت زرد: علیرضا جهانبخش و مرتضی پورعلی گنجی از ایران

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند (17 – حسین حسینی)، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی (63 – مهدی ترابی)، روزبه چشمی (46- محمدحسین کنعانی زادگان)، احسان حاجی صفی، احمد نورالهی (78 – سردار آزمون)، علی کریمی (46 – سعید عزت‌اللهی)، علیرضا جهانبخش (46 – علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب تیم انگلیس: جردن پیکفور، لوک شاو، جان استونز، هری مگوایر (70 – اریک دایر)، کران تریپیر، دکلین رایس، میسون مونت (70 – فیل فودن)، جود بلینگام، بوکایو ساکا (70 – مارکوس رشفورد)، رحیم استرلینگ (70 – جک گریلیش) و هری کین (75 – ویلسون)

کارلوس کی روش در نشست خبری پس از پایان دیدار مقابل انگلیس گفت: این بازی یک شکست برای ما نبود. اتفاقا یک جلسه تمرینی خوب برای ما بود. ما یاد گرفتیم که برای بازی بعدی باید خوب آماده شویم. این بازی اصلا مسابقه‌ای نبود که نتیجه‌اش برای ما مهم باشد.باید تمرکز داشته باشیم و مشکلات را بپذیریم. باید برای عبور از این مشکلات تمام تلاش خود را بکنیم.

وی ادامه داد: من مطمئنم پس از این بازی ما قدرتمندتر بازخواهیم گشت و فوتبالی ارائه خواهیم داد تا همه از آن لذت ببرند. این فوتبالی است که ما روی آن حساب باز کردیم و می‌خواهیم آن را ارائه دهیم. ما به اینجا آمده‌ایم تا بازی کنیم و نمایش خوبی ارائه دهیم. امشب چیزی نبود که ما به دنبالش بودیم. واضح هم بگویم، ما اینجا طرفدارانی نمی‌خواهیم که تنها زمانی حمایت می‌کنند که تیم ببرد. ما طرفدارانی می‌خواهیم که همیشه حامی باشند. اگر آنها می‌خواهند در زمان پیروزی از ما حمایت کنند پس در خانه بمانند و اینجا نیایند.

کی روش درباره کسب بدترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در جام های جهانی با وی رقم خورد گفت: بگذارید فوتبال درباره من قضاوت کند. بعد از این همه لحظاتی که طی کردیم خیلی مناسب نیست من بگویم نتیجه چه خواهد بود. من فکر می کنم با اندکی دانش و اعتباری که دارم فکر کردن به این موضوع سخت است. من متوجه هستم این نتیجه در وجهه من تأثیرگذار است و شما شاید بگویید با تیم مشکلی دارم. من می خواهم تبعات این شکست فقط با من باشد. تجربه من در چهل سال می‌گوید می توانم در این چهار روز کار را به خوبی پیش ببرم تا تیم ملی برای ولز آماده شود.

این شکست همچنین ضعیف‌ترین نتیجه تیم ملی ایران در تاریخ حضور در جام جهانی است. قبل از این باخت ۱ – ۴ مقابل پرو در جام جهانی ۱۹۷۸ ضعیف‌ترین نتیجه به شمار می‌رفت.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.