در استان قزوین ۲۰ هزار نفر نیز رای اولی داریم

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با استاندار قزوین و معاون استاندار در سالن باغستان برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین ۱۰۸۹ شعبه در شش شهرستان پیش بینی شده که ۶۸۰ شعبه ثابت شهری و ۲۰ شعبه سیار است که در روستاها نیز ۱۵۰ شعبه ثابت و ۲۳۹ شعبه سیار روستایی پیش بینی کرده ایم.

عباس کاظمی بیان کرد: رای گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه آغاز می شود و فرآیند رای گیری ۱۰ ساعت است و در صورت تمدیدی از سوی ستاد مرکزی وزارت کشور اعلام می شود.

کاظمی گفت: دراستان قزوین در دوره قبل یک رکورد در حوزه تمهیدات اجرایی شکسته شد و در ردیف سه استان برتر کشور قرار گرفتیم. 
این مسئول افزود: در استان قزوین ۹۶۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و ۲۰ هزار نفر نیز رای اولی داریم و رای گیری به صورت ثایت و سیار در ۱۷۰۰ نقطه خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین افزود: برای آماده شدن صندوق های رای نمایندگان فرماندار مشخص شده و دوره آموزشی را گذارنده اند و برای کاربران دستگاههای احراز هویت نیز دوره های اموزشی برگزارشده و برای هر ۱۰ شعبه یک ناظر ویژه و هر شعبه ثابت ۳ مامور حفاظت و در شعب سیار ۴ مامور حفاظت پیش بینی شده است.

کاظمی گفت: تمام ملزومات از تعرفه و سایر اقلام تامین شده و به فرمانداری ها و شش منطقه انتخاباتی ارسال شده و در اجرا و پشتیبانی مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: فرآیند انتخابات بجز اخذ رای و شمارش آرا که دستی است مابقی فریندها به صورت الکترونیکی انجام می شود و بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری کسانی که ۱۸ سال تمام و تابعیت جمهوری اسلامی را دارند و مهجور نباشند با کارت ملی یا شناسنامه می توانند رای دهند.

کاظمی در پایان تاکید کرد: در انتخابات قبلی ۸۵ درصد رای دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه و ۴ درصد با گواهینامه و گذرنامه رای دادند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.