در شهر صنعتی البرز و مهرگان قزوین با چالش کمبود فضای آموزشی رو به رو هستیم

مجموع پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش استان قزوین ۹۰ پروژه است که از مجموع ۴۱ پروژه قابل افتتاح در سال ۱۴۰۲، ۲۵ پروژه در هفته دولت، ۱۳ پروژه تا پایان مهرماه و مابقی پروژه‌ها هم در ایام دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نقی سیاهکالی مرادی در نشست خبری خود با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر به بیان عملکرد اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین در دولت سیزدهم پرداخت و گفت:کسب رتبه اول در بخش مدیران دستگاههای اجرایی، رتبه دوم در اجرای برنامه های جوانی جمعیت، رتبه اول مولد سازی، کسب مقام نخست در مسابقات کتابخوانی، اجرای بالاترین نفرساعت آموزشی از موفقیت های این اداره است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تهیه وتوزیع یک میلیارد و 500 میلیون تومان اقلام ورزشی در مدارس، رایگان شدن 22 مکان ورزشی برای استفاده دانش آموزان، اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی با 5 میلیارد تومان برای مناطق کم برخوردار، ساخت 7 چمن مصنوعی، سه سالت ورزشی و دو کلاس ونصب دوکفپوش در مناطق کم برخوردار از دیگر کارهای انجام شده در دولت سیزدهم در استان قزوین است.

وی با اشاره به اینکه در شهر صنعتی البرز و مهرگان قزوین با چالش کمبود فضای آموزشی رو به رو هستیم و تمام تلاش ما رفع این مشکل در آن مناطق است درباره نبود معلم جهت تدریس درس سواد رسانه به خبرنگاران گفت: در حوزه سواد رسانه معلم متخصص کم داریم اما وزارت آموزش و پرورش تلاش می کندتا در دانشگاه فرهنگیان معلمانی را با تخصص سواد رسانه تربیت کند.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز قزوینی در اردوی راهیان پیشرفت بیان کرد: تشکیل قرارگاه جهاد تبیین و برگزاری دو هزار و 500 جلسه بصیرتی برای ۷۵ هزار دانش‌آموز در مناطق ۱۴گانه با حضور مربیان و اساتید توانمند بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پرورشی و فرهنگی است.

سیاهکالی مرادی درباره رتبه بندی معلمان نیز گفت: پس از اعلام نتایج رتبه بندی ، اعتراضات همکاران ثبت و با تشکیل کارگروه هایی به تمامی اعتراضات رسیدگی شد که بر همین اساس احکام همکاران بر اساس رتبه بندی جدید صادر و هم زمان با شروع سال تحصیلی به کلاس درس و یا محل کار خود خواهند رفت.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.