در مسیر عدالت آموزشی گام بر می‌داریم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش : دانش آموزان مناطق محروم هم از آموزش یکسان برخوردار می‌شوند و در مسیر عدالت آموزشی گام بر می‌داریم.

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور در استودیوی شبکه شاد در قزوین گفت: با شیوع کرونا ضرورت بهره مندی از تکنولوژی روز بیشتر شد و امروز افتتاح استودیوی اختصاصی شبکه شاد در قزوین، فرصت‌های برابر یادگیری را مهیا می‌کند و دانش آموزان مناطق محروم هم از اموزش یکسان برخوردار می‌شوند و در مسیر عدالت آموزشی گام بر می‌داریم.

وی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی افزود: پشتوانه بزرگی را از دست دادیم، اما شهادت سردارهم منشا برکات زیادی شد و یک نوع وحدت و انسجام بیشتری بین مردم شکل گرفت.

حکیم زاده تصریح کرد: ما معلمان باید بیندیشیم چگونه شهید سلیمانی محبوب دل‌ها شد، با توجه به مبانی دینی می‌توان دریافت که انسان‌های صالح و مومن در میان مردم محبوب می‌شوند و شهید سلیمانی بر دل‌ها نفوذ کرده بود و قدرت و تاثیر لازم را به عنوان راهبر داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم ببینیم یک مدیر و معلم و استادچگونه می‌تواند بر دل‌ها نفوذ کرده و تاثیر گذار باشد باید به قرآن مراجعه کرد، زیرا فرمول نفوذ در دل‌ها در قران آمده که خوش خلقی از آن جمله است که پیامبر اکرم از آن برخوردار بود و سردار دل‌ها نیز پیرو همین مکتب بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارتباط عاطفی موجب نفوذ در دل‌ها می‌شود و فاصله بین افراد را کم می‌کند و مرز‌های بین فرد و دیگران را برمی دارد و سردار شهید سلیمانی در سیل و حوادث در کنار مردم بود و مرزبندی نداشت و بین افراد فرقی قایل نمی‌شود و این ویژگی موجب ماندگاری شهید شد.

وی افزود: بوسه سردار سلیمانی بر پیشانی پیرمرد در یک روستای دورافتاده و راز و نیاز شهید و برخورد با فرزند شهید با یک زنجیره عاطفی موجب محبت می‌شود و فاصله بین افراد را کم می‌کند، شهید سلیمانی انسانی است که در ابعاد مختلف رشد کرده و نگاه فراجناحی و فرا مرزی دارد و ما مدیران و معلمان باید با درس گرفتن از منش شهید سلیمانی غفلت گذشته را جبران کنیم و با غبار روبی از دل‌ها کمی با محبت و عطوفت با دیگران برخورد کنیم و ارتباط عاطفی با دانش آموزان داشته باشیم تا تاثیر گذار باشیم.

حکیم زاده گفت: موفقیت در راهبری این است که فاصله‌ها را برداریم و به مخاطب نزدیک شویم، یادمان باشد ما معلمان باید در چندفضا کار کنیم و به فضای فیزیکی، فضای عاطفی، روانی و اجتماعی هم توجه کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: فضای فیزیکی که مدرسه است نباید ما را از دیگر عوامل موفقیت بازدارد، معلمان و مدیران برای تاثیر گذاری بیشتر در دانش آموزان ابتدایی بایستی توجه به فضا‌های عاطفی، روانی و اجتماعی را جدی بگیرند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.