روش های تربیتی امام محمد باقر(ع) منتشر شد

کتاب روش های تربیتی « تعلیم و تربیت » امام محمد باقر (ع) کار گروهی دکتر خسرو سیفی ؛ ناهید ساوجی و نیوشا سیفی از سوی انتشارات « رویای آبی» چاپ و روانه بازار کتاب شد .

دکتر آرش شایسته نیا ؛ مدیر انتشارات رویای آبی با بیان خبر فوق افزود: این کتاب ارزشمند در چهار فصل به ترتیب کلیات ؛ زندگی نامه امام باقر (ع) ؛تعلیم و تربیت و سیره تربیتی امام محمد باقر(ع) تالیف گردیده است و مولفان تلاش کرده اند تا با قلمی شیوا و نثری روان به بیان دیدگاه های تربیتی آن امام بزرگوار بپردازند .

مدیر انتشارات رویای آبی تصریح کرد: با توجه به مطالب تالیف شده به نظر می رسد این کتاب می تواند منبع خوبی برای دانشجویان و دانش وپژوهان حوزه تعلیم و تربیت باشد .

با هم مطالبی از این کتاب را بخوانیم :

تربیت، اساسی‌ترین مسأله انسان است كه بدون آن به سعادت دنیا و آخرت نائل نمی‌گردد. معصومین (علیهم‌السلام) همچنان كه در سایر ابعاد زندگی، چراغ هدایت پیروان خود بوده‌اند در زمینه تربیت نیز بهترین و مطمئن‌ترین الگویند.

تربیت مجموعه تلاش‌هایی است سنجیده و منظم براى نیل به هدف‏هاى مشخص و شکوفاسازی توان‏ هاى بالقوه در تمام ابعاد وجودى انسان و به عبارت دیگر مى‏توان تربیت را انتقال میراث‏هاى فرهنگى مطلوب و ارزشمند از نسلى به نسل دیگر دانست. به‌طور كلى، مجموعه تلاش‏ها، فرصت‏ها، اقدامات، امكانات و برنامه‏ ها از بدو انعقاد نطفه تا واپسین دم حیات براى رشد و شکوفاسازی توان‏ هاى بالقوه فرد به‌طور همه‌جانبه تا رسیدن به حداكثر ظرفیت را «تعليم و تربیت» مى‏نامیم. تربیت معناى شكوفا نمودن استعدادهاى درون انسان‏ها و تربیت را مهم‏ترین وظایف والدین و مربیان و معصومین در عرصه زندگى است و هدایت غرائز نهفته آنان به‌سوی قله كمال و رستگارى مى‏باشد. (شکوهی 1368: 84)

یکی از نمونه‌های کوشش انسان‌ها فعالیت‌های تربیتی است كه در حيات فردي و جمعي انسان، تأثیری انكارناپذير دارد. اين فعالیت‌ها براي تحقق اهداف مورد نظر، تابع اصل يا اصولي است. مشخصات اصول تربيت از جمله اقدامات اساسي است كه بايد قبل از هر كاري انجام پذيرد. اصول تربيت يكي از مقوله ‏هاي بحث‏انگيز تربيت است؛ به ‏گونه‏اي كه افراد مختلف به دلیل در اختيار نداشتن تعريف و ملاك صحيحي از اصول، بحث‌ها و مفاهيم گوناگون و نامتجانس تربيت را تحت عنوان اصول طبقه‌بندی كرده‏اند. لذا براي سر و سامان دادن به بحث‌های پراكنده درباره اصول تربيت و به‏ كارگيري اصول در تعيين اهداف، روش‌ها، محتوي و ارزشيابي فرايند تربيت، ارائه تعريفي دقيق از اصل تربيتي ضروري است(صص15و16کتاب).

**گفتنی است این کتاب با شماره شابک 9786228325064 و با کد پیگیری چاپ 247313 در 500نسخه و با قیمت 100هزار تومان چاپ و روانه بازار کتاب شده است .

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.