رویای آبی «شناخت بزهکاری کودکان و نوجوانان » را منتشر کرد

انتشارات رویای آبی کتاب «شناخت بزهکاری کودکان و نوجوانان»نوشته دکتر کبری درویش پیشه ،مشاور خانواده و مدرس دانشگاه آزاد را چاپ و با قیمت 100هزار تومان روانه بازار کتاب کرد.

دکتر آرش شایسته نیا ؛ مدیر انتشارات رویای آبی با بیان خبر فوق افزود: این کتاب در چهار فصل تدوین گردیده و مولف در پایان کتاب علاوه بر معرفی کامل منابع مورد استفاده در تدوین کتاب خود؛ منابع مطالعاتی دیگری را جهت آشنایی بیش تر ومطالعه عمیق تر خوانندگان و علاقمندان به حوزه روانشناسی «بزهکاری کودکان و نوجوانان» اراپه داده است .

وی در ادامه تصریح کرد: خواننده در فصل اول با معنا و مفهوم بزهکاری بزهکاری کودکان و نوجوانان ماهیت گروه های بزهکاری و انواع بزه و اعمال بزهکارانه کودکان و نوجوانان آشنا می شود .

مدیر انتشارات رویای آبی گفت: مولف در فصل دوم این کتاب به معرفی نظریه های بزه دیدگی پرداخته است و در فصل سوم نیز خواننده طور مفصل با عوامل پیدایش و شکل گیری بزهکاری آشنا می گردد .

دکتر شایسته نیا درباره فصل چهارم این کتاب نیز افزود: دکتر کبری درویش پیشه در فصل چهارم کتاب خود به تفضیل به موضوع پیشگیری و عوامل بازدارنده بزهکاری کودکان و نوجوانان پرداخته و در پایان نقش خانواده ، نقش رسانه و نقش قوای مجریه و قضاییه را در پیشگیری و کاهش بزهکاری کودکان و نوجوانان واکاوی کرده است .

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

از نظر شیوع، بزهکاری در همه کشورهای جهان با نسبت‌های متفاوتی وجود دارد. اطلاعات موجود درباره بزهکاران نوجوان و جوان در جهان حکایت از آن دارد که هیچ‌کدام از این افراد آرام نیستند. وقتی یک نوجوان به نوعی به بزهکاری یا انحراف دچار می‌شود، تمایل او برای دست زدن به انواع دیگر بزهکاری یا انحراف بیش‌تر می‌گردد. به همین دلیل نوجوانان منحرف معمولاً تنها یک نوع رفتار انحرافی ندارند. بعضی از رفتارهای بزهکارانه مربوط به سن خاصی است و در یک زمان کوتاهی از زندگی جوانان ظاهر می‌شود. برای مثال، یک فرد جوان تا پانزده سالگی ممکن است تخریب اموال عمومی و خصوصی و دعوا کردن را به عنوان الگوهایی از رفتار بزهکارانه در مدرسه از افراد هم سن خود فراگرفته و انجام دهد؛ این در حالی است که رفتارهای بزهکارانه‌ای نظیر مصرف مواد مخدر و الکل در بین جوانانی که سن و سال بیش‌تری دارند معمول است و چنین رفتارهایی ممکن است سال‌های بیش‌تری ادامه یابد

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.