زنان و جوانان اتحادیه اروپا از دیگر گروه‌ها کتاب‌خوان‌تر هستند

گزارش یوروستات، مرکز آمار اتحادیه اروپا حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۵۲.۸ درصد از جمعیت ۱۶ سال به بالای اتحادیه اروپا دست‌کم در ۱۲ ماه قبل از نظرسنجی کتاب خوانده‌اند.

بر اساس این گزارش، جوانترین گروهی که مورد بررسی قرار گرفته یعنی افراد ۱۶ تا ۲۹ ساله بیش از دیگر گروها (۶۰.۱ درصد) کتاب خوانده‌اند.

پس از آنها به ترتیب گروه ۳۰ تا ۵۴ ساله (۵۳.۵ درصد)، گروه ۵۵ تا ۶۴ ساله (۵۲.۶ درصد) و افراد ۶۵ سال و بالاتر (۴۷.۲ درصد) بیشترین میزان مطالعه را داشتند.

بررسی‌های آماری این مرکز همچنین حاکی از آن است که زنان در اتحادیه اروپا (۶۰.۵ درصد) بیشتر از مردان (۴۴.۵٪) کتاب می‌خوانند.

بررسی شمار کتاب‌های خوانده شده توسط زنان و مردان نیز نشان داده است که در یک دوره زمانی ۱۲ماهه، تعداد ۲۸.۸ درصد از زنان و ۲۴.۸ درصد از مردان کمتر از ۵ کتاب خواندند، ۱۴.۳ درصد از زنان و ۹.۸ درصد از مردان بین ۵ تا ۹ کتاب خواندند و درنهایت ۱۷.۴ درصد از زنان و ۹.۹ درصد از مردان نیز ۱۰ کتاب یا بیشتر خواندند.

کشورهایی با بیشترین و کمترین تعداد کتابخوان

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، لوکزامبورگ بالاترین سهم افرادی را که در ۱۲ ماه قبل از نظرسنجی مطالعه کرده‌اند (۷۵.۲٪) به خود اختصاص داده است؛ پس از این کشور نیز به ترتیب دانمارک (۷۲.۱٪) و استونی (۷۰.۷٪) قرار دارد.

در مقابل، در کشور رومانی تنها ۲۹.۵ درصد از مردم در ۱۲ ماه قبل از نظرسنجی کتاب خواندند. این رقم در قبرس ۳۳.۱ درصد و در ایتالیا نیز ۳۵.۴ درصد بوده است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.