ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کم‌برخوردار کشور

دیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کمتربرخوردار کشور توسط این بنیاد خبر داد و تاکید کرد: ساخت خوابگاه‌های متاهلی در سراسر کشور در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جهت دهی‌های خود بر حمایت از زوج های جوان در آستانه ازدواج؛ حمایت از زوج های جوان پیشگیری و درمان ناباروری، حمایت از خانواده در دوران شیر دهی، حمایت از خانواده در تولد و معیشت فرزندان، حمایت از مادران شاغل و غیر شاغل، حمایت از مادران دانشجو و طالب، اصلاح و تحول در متون و برنامه های آموزشی و پژوهشی، پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی، تسهیلات و حمایت های مالی، خدمات اجتماعی و آموزشی -مشوق های اقتصادی، تاکید دارد.

ساخت خوابگاه‌های متاهلی و دانشجویی از موارد حمایتی از خانواده های جوان و نوپاست که در کشور شکل گرفته و هر دستگاهی بنابر دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ساخت خوابگاه ها مشارکت دارد.

در این خصوص حمیدرضا علیان زادگان با بیان اینکه احداث خوابگاه‌های متاهلی از جمله دستورات قانون جوانی جمعیت است؛ افزود: این بنیاد در حال حاضر ساخت خوابگاه‌های دخترانه را به اتمام رسانده و بر اساس بند قانونی ساخت خوابگاه‌های متاهلی، این امر را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: اولویت ساخت خوابگاه‌های متاهلی با دانشگاه‌هایی است که سرانه حضور متاهلین در آن‌ها زیاد و نرخ تامین مسکن در شهر بالا باشد و در زمره دانشگاه‌های شاخص کشور قرار گیرند.

علیان‌ زادگان درباره مدل همکاری بنیاد ۱۵ خرداد برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: دانشگاه در ابتدا باید منابع دولتی را برای ساخت خوابگاه دریافت کرده باشد، با این شرط و در صورت کمبود منابع، بنیاد برای تامین تا سقف ۱۰ درصد بودجه مورد نظر ورود کرده و اقدام به مشارکت در ساخت خوابگاه می‌کند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام یادآور شد: این بنیاد از سال ۱۳۹۵ و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه ورود کرده و تا به امروز ۱۲خوابگاه را به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: این خوابگاه‌ها، در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر، بیرجند، تربت حیدریه و قائن به بهره‌برداری رسیده و ۴ خوابگاه دیگر در همدان، مراغه و بندرعباس تا پایان امسال افتتاح می‌ شود و مجموع این خوابگاه ها به عدد ۱۶ می رسد.

علیان‌زادگان، ادامه داد: این ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کمتر برخوردار کشور با زیربنای ۷۷ هزار مترمربع و با ظرفیت ۴ هزار تخت دانشجویی احداث شده و از امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات برخوردار هستند.

به گفته وی، خوابگاه‌های ساخته شده برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و قرار است بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور در دانشگاه بوعلی سینا با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو در زیربنایی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع کامل و آبان‌ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: پس از اتمام این خوابگاه‌ها، برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی برنامه‌ریزی می‌شود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.