سینمای ایران از اعتبار ملی و بین‌المللی برخوردار است

امروز شاهد تحولات کیفی و مضمونی و رشد شاخص‌های سلامت در آثار سینمایی هستیم.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در دیدار خود با آیت الله عابدینی ؛ نماینده ولی فقیه دراستان قزوین با بیان مطلب فوق افزود:سینمای ایران الگوی مناسبی در بین کشورهای جهان است و جهان سینمای ایران را به سینمای اخلاق و مسائل انسانی می‌شناسد.بدون تردید، سینمای ایران از اعتبار ملی و بین‌المللی برخوردار است و یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه امروز شاهد تحولات کیفی و مضمونی و رشد شاخص‌های سلامت در آثار سینمایی هستیم،گفت: سازمان سینمایی در دولت سیزدهم برای این فضای تحول و تغییر شاخص‌ها با جامعه سینمایی به طور صریح و شفاف وارد گفت‌وگو و تعامل شد و با آگاه‌سازی نسبت به منهیات آئین‌نامه‌ای، اقدام به تقویت جریان سالم‌سازی و تحولات مضمونی سینما ذیل شعار «استانداردسازی» کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به مسائل اخلاقی و مؤلفه‌هایی همچون خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی و راهبردهای محتوایی در حوزه‌های انقلاب و مفاهیم استراتژیک از جمله دغدغه‌های ما در سیاست‌گذاری‌های سینمایی بوده است. دغدغه سازمان سینمایی در واقع، دغدغه همه سینماگرانی است که مسئله خانواده و مسائل اخلاقی دارند و خوشبختانه، قاطبه جامعه سینمایی کشور نسبت به این نگاه، دغدغه و التزام دارند.

در ادامه این دیدار، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین تصریح کرد: قیامی در حال شکل‌گیری است تا براساس آن همه عرصه‌های هنر و سینما به همراه امکانات کشوری در اختیار آموزه‌های دینی قرار گیرد. سوره‌های قرآنی ظرفیت زیادی برای پرداختن در عرصه هنر، به ویژه هنر سینما دارند که این ظرفیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیست.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه شاید بتوان گفت همه کشورهای اسلامی نیز از این مسأله برخوردار نیستند، بیان کرد: همانگونه که در قرآن کریم در نظارت بر غذا تأکید شده، ما نیز بایستی برای خوراک روح و ذهن خود نظارت‌هایی داشته باشیم و همین مسأله رسالت انجام وظیفه را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.